Sepanta Laser Spadan

Sepanta Laser Spadan

شرکت سپنتا لیزر اسپادان سهامی خاص
Sepanta Laser Spadan

Sepanta Laser Spadan

شرکت سپنتا لیزر اسپادان سهامی خاص

مهندسی فوتونیک

شرح

مهندسی فوتونیک یک برنامه کارشناسی ارشد بسیار میان رشته ای است که مربوط به فیزیک بنیادی نور و اجزای نوری و همچنین طیف گسترده ای از برنامه ها است که برای جامعه با فناوری پیشرفته ما ضروری است ، به عنوان مثال توانایی ما در برقراری ارتباط با استفاده از فناوری IT.  

حوزه فوتونیک تمام کاربردهای فنی نور را در کل طیف از اشعه ماوراlet بنفش از طریق نور مرئی تا نزدیک ، میانی و دور مادون قرمز پوشش می دهد - و از لیزر در دستگاه های پخش سی دی از طریق ایجاد منابع نوری جدید و کم مصرف تا مدارهای موج نور یکپارچه و فیبرهای نوری علاوه بر این ، فوتونیک نقش فزاینده ای در زیست شناسی و پزشکی دارد ، به عنوان مثال در ارتباط با کنترل غذا یا درمان پزشکی ، روش های اندازه گیری برای بهبود کارایی مزارع بادی و فن آوری هایی که قادر به اندازه گیری کارایی فرآیندهای احتراق یا سطح دی اکسید کربن در جو هستند.


تمرکز برنامه مطالعه

برنامه کارشناسی ارشد در مهندسی فوتونیک شامل طیف گسترده ای از دوره ها ، به عنوان مثال ، فیزیک پایه ، شما را قادر می سازد تا پدیده های نور و نوری ، و در مواد نوری و ساختارهای مورد استفاده برای پردازش سیگنال نوری را درک و توصیف کنید.


این برنامه مطالعه همچنین تأکید زیادی بر کاربردهای آینده نوری و فوتونیک دارد و به شدت با آخرین تحقیقات در مورد مواد و سازه های نوری ، لیزرها و منابع نور ، بیوفوتونیک و حسگرهای نوری و اجزای ارتباط نوری مرتبط است. علاوه بر این ، برنامه مهندسی فوتونیک شامل یک عنصر دوره جداگانه متمرکز بر نوآوری است.


در طول دوره تحصیل ، بنابراین شما از اصول اولیه فیزیکی که برای درک نور بسیار مهم هستند ، و اینکه چگونه می توان از خواص و کاربردهای مختلف نور برای توسعه راه حل های فناوری برای چالش هایی که جهان در آینده با آن روبرو می شود ، استفاده کرد ، دانش کسب خواهید کرد. . این شامل کمی کردن میزان مصرف دی اکسید کربن ، بهبود کارایی فرآیندهای احتراق ، ایمن سازی ارتباطات آینده در برابر اقدامات تروریستی ، اندازه گیری کیفیت غذا ، انجام اقدامات پزشکی بهتر و درک و کنترل بیماری ها است.


تدریس در برنامه مهندسی فوتونیک بین سخنرانی ها ، کلاس ها و مطالعه مستقل متناوب است. بعلاوه ، شما فرصت کافی برای انجام پروژه های نظری و تجربی را خواهید داشت ، احتمالاً با همکاری یک شریک صنعتی خارجی.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.