Sepanta Laser Spadan

Sepanta Laser Spadan

شرکت سپنتا لیزر اسپادان سهامی خاص
Sepanta Laser Spadan

Sepanta Laser Spadan

شرکت سپنتا لیزر اسپادان سهامی خاص

بیوفوتونیک و حسگرها

بیوفوتونیک و حسگرها

اکنون و حتی بیشتر در آینده ، اپتیک و فوتونیک یک کلید اصلی برای بسیاری از روشهای مورد استفاده در زمینه های مختلف مربوط به زیست شناسی و سنجش است. به عنوان مثال می توان به درمان نوری ، درمان پزشکی و تشخیص ، و همچنین اندازه گیری از راه دور آلودگی و کارایی فرآیندهای احتراق اشاره کرد. دانشجویی که می خواهد در این مباحث به عنوان مهندس کار کند ممکن است خط مطالعه را در Bio Photonics در نظر بگیرد.

  

درباره خط مطالعه

خط مطالعه "بیوفوتونیک و حسگرها" به استفاده روزافزون از اپتیک و فوتونیک در زیست شناسی ، از جمله درمان پزشکی و سنجش پرداخته است. سنجش می تواند اندازه گیری های مختلفی در رابطه با غذا و دارو باشد ، اما همچنین می تواند به عنوان مثال سرعت باد در تکنیک های به اصطلاح LIDAR باشد. علاوه بر این می تواند اندازه گیری یا تشخیص طول موج های مادون قرمز ، مربوط به سنجش غذا ، با استفاده از روش های نوری جدید مبتنی بر اپتیک غیرخطی باشد.


خط مطالعه بر ارائه درک اساسی از تکنیک ها و روش های اندازه گیری مربوطه ، پردازش داده ها و دستگاه های نوری مورد استفاده در سنجش نوری متمرکز است. به عنوان مثال فارغ التحصیلان می توانند ابزارها و تکنیک هایی را ایجاد کنند که به بهبود توانایی نظارت بر پارامترهای آب و هوا و محیط زیست برای مقامات مدنی ، DMI (موسسات هواشناسی) ، شرکت های مهندسی مشاور و اتحادیه اروپا کمک می کند.


دوره های آموزشی

Biophotonics و حسگرهای نوری زمینه های بسیار امیدوار کننده ای در Photonics هستند. یکی از دلایل این امر کاربرد روش های نوری برای اندازه گیری های غیرتهاجمی آنلاین و همچنین تکنیک های پیشرفته تصویربرداری است که به عنوان مثال شیمی دانان و زیست شناسان را قادر می سازد مواد را شناسایی کنند یا پزشکان را قادر به شناسایی یا درمان بیماری ها بدون نیاز به جراحی تهاجمی می کنند.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.