Sepanta Laser Spadan

Sepanta Laser Spadan

شرکت سپنتا لیزر اسپادان سهامی خاص
Sepanta Laser Spadan

Sepanta Laser Spadan

شرکت سپنتا لیزر اسپادان سهامی خاص

تصویربرداری هارمونیک دوم

تصویربرداری هارمونیک دوم


میکروسکوپ اسکن لیزری متشکل از نوری انتقال دهنده و لیزر فمتوثانیه Ti-sapphire در تصویربرداری سلول زنده بر اساس پدیده های نوری غیرخطی نسل دوم هارمونیک (SHG) نقش دارند. تصویربرداری هارمونیک دوم (SHIM) یک روش کارآمد برای کاوش غشای سلول زنده است زیرا وضوح بالاتری از میکروسکوپ نوری غیرخطی را ارائه می دهد و همچنین از سمیت عکس و سفید شدن عکس جلوگیری می کند.

  

این رویکرد در سه رده سلولی استفاده شده است که دارای رنگ آمیزی غشایی از ضرایب نوری بالا غیرخطی هستند. تصاویر را می توان در مقیاس های زمانی که از نظر فیزیولوژیکی مرتبط هستند ، تهیه کرد.


هر دو رنگ کایرال و آچیرال در مقایسه با تشکیل تصویر در مورد رنگ آمیزی دو برگی و تک برگ استفاده شده اند و مشاهده شده است که دستکاری عامل مهمی در سازوکار تولید کنتراست است. این روش در گرفتن الگوهای مختلف پراش سلولهای سرطانی پستان استفاده می شود و به توسعه روشهایی برای تمایز بیان سلولهای مختلف سرطانی پستان از الگوهای پراش آنها کمک می کند. این روش حساسیت بیشتری نسبت به ساختار فیبر و تغییرات مربوط به کلاژن دارد که در بیماری هایی مانند فیبروز ، سرطان و اختلالات بافت همبند رخ می دهد.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.