Sepanta Laser Spadan

Sepanta Laser Spadan

شرکت سپنتا لیزر اسپادان سهامی خاص
Sepanta Laser Spadan

Sepanta Laser Spadan

شرکت سپنتا لیزر اسپادان سهامی خاص

کتاب فوتونیک کوانتومی

  

فوتونیک رشته ای است که الکترون ها و فوتون ها را برای ایجاد فیزیک جدید ، دستگاه های جدید و برنامه های جدید به طور همزمان کار می کنند. این کتاب درسی از رویکردی آموزشی استفاده می کند که دسترسی به مبانی فوتونیک کوانتومی را تسهیل می کند. این کتاب با بررسی خواص کوانتومی فوتون ها و الکترون ها آغاز می شود و سپس مفهوم غیرمکانی بودن آنها در سطح کوانتوم معرفی می شود. این یک تعیین ساختار باند الکترونیکی با استفاده از روش شبه پتانسیل است ، دانش آموز را قادر می سازد تا باند مستقیم ساختارهای نیمه هادیهای گروه IV ، گروه III-V و گروه II-VI را بطور مستقیم محاسبه کند. این کتاب بیشتر به بحث عمیق در مورد مقداردهی دوم میدان الکترومغناطیسی می پردازد که انتشار خود به خودی و تحریک شده فوتون ها ، درهم تنیدگی کوانتومی را توصیف می کند و موضوع لیزرهای آبشار کوانتومی را معرفی می کند ، نشان می دهد که الکترون ها و فوتون ها در یک محیط کوانتومی چگونه تعامل دارند و یک فوتونیک عملی ایجاد می کنند دستگاه


این ویرایش دوم گسترده شامل شرح مفصلی از پیوند بین حالتهای فوتون کوانتومی و میدان الکتریکی ماکروسکوپی است. این ویژگی های ذرات الکترون های کوانتومی را از طریق جبر عملگر منحصر به فرد آنها و رفتار قابل تشخیص از فوتون ها را توصیف می کند و از این اصول برای توصیف تماس نقطه کوانتوم استفاده می کند ، که آنالوگ کوانتومی یک ترانزیستور و ساختمان اصلی کلیه مدارهای نانوسکوپی است ، مانند تداخل سنج های الکترونی.


Pearsall’s Quantum Photonics با محاسبات عددی متعددی قابل تکرار توسط خواننده است و در هر فصل لیستی از مرجع تحقیقات پیشرفته و مجموعه ای از تمرینات ارائه می شود. این کتاب درسی بخشی اساسی از هر دوره تحصیلات تکمیلی است که با تئوری دستگاههای نانوفوتونیک یا فیزیک محاسباتی دستگاههای کوانتومی حالت جامد مبتنی بر ساختارهای نانوسکوپی سروکار دارد.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.