Sepanta Laser Spadan

Sepanta Laser Spadan

شرکت سپنتا لیزر اسپادان سهامی خاص
Sepanta Laser Spadan

Sepanta Laser Spadan

شرکت سپنتا لیزر اسپادان سهامی خاص

جزوه لیزر دندان پزشکی

پیامدهای حرارتی و جسمی انتشارات مستمر در مقابل


انرژی توانایی کار است و با ژول اندازه گیری می شود. واحد اندازه گیری برای بیشتر کاربردهای لیزر دندانپزشکی ، میلی ژول (mJ) است و این پارامتری است که توسط اپراتور کنترل می شود. توان میزان انجام کار یا انرژی مصرف شده در یک دوره زمانی است که با وات (W) اندازه گیری می شود. یک وات برابر است با یک ژول در ثانیه. اینها وات نمایش داده شده در صفحه کنترل ماشین ها هستند. یک پرتوی لیزر می تواند به صورت پرتوی مداوم یا به صورت پالسی منتشر شود.

  

ضربان نبض در هر ثانیه با هرتز (هرتز) اندازه گیری می شود. وات نمایش داده شده روی واحد لیزر ، محصولی از Millijoule (انرژی) در هر پالس چند برابر تعداد پالس در ثانیه (هرتز) است. Peak Power به سطح توان در هر پالس لیزر منفرد اشاره دارد و این اندازه گیری برای اپراتور قابل مشاهده نیست ، با این وجود مهمترین متغیری است که نحوه تعامل پرتوی لیزر با بافت هدف را تعیین می کند.


حالت انتشار امواج مداوم به این معنی است که لیزر در تمام مدت روشن بودن روشن است. در این لیزرها حداکثر توان برابر است با خروجی وات نمایش داده شده. حالت های لیزر پالسی به دو شکل اساسی وجود دارد: موج دروازه ای و پالس آزاد در حال اجرا. یک پالس موج دروازه ای معمولاً با یک کرکره ایجاد می شود که مانع رسیدن پرتوی لیزر به هندپیس و بافت هدف با سرعتهای مختلف می شود. این فرم نبض را گاهی "خرد شده" می نامند. لیزر به طور مداوم روشن است اما دستگاه شاتر از انتقال نور جلوگیری می کند. لیزرهای "Superpulsed" نوعی لیزر دردار با مدت زمان پالس بسیار کوتاه است. لیزرهای پالسی آزاد در حال اجرا به طور مداوم روشن نیستند و در انفجارهای قدرتمندی که در میلیونیوم ثانیه اندازه گیری می شوند ، فوتون منتشر می کنند. برای درک بهتر این مفاهیم می توان از چراغ قوه مثال زد. وقتی چراغ قوه روشن می شود در حالت موج مداوم است ، حرکت دادن دست به عقب و جلو در امتداد پرتو حالت موج دروازه ای است و روشن و خاموش کردن آن به طور مکرر در حالت پالس در حال اجرا است. هر یک از این حالتهای انتشار زمانی دارای ویژگیهای مهمی هستند که انرژی لیزر با بافتهایی برهمکنش کند که باید توسط پزشک به خوبی درک شود. درک قدرت اوج می تواند یک مفهوم دشوار باشد اما نمی توان اهمیت آن را بیش از حد بیان کرد. هر پالس مقدار مشخصی انرژی دارد ، معمولاً میلی ژول هایی که روی واحد نمایش داده می شوند. همانطور که از پالس های کوتاهتر استفاده می شود ، این انرژی به طور م intoثر در فضای کوچکتر فشرده می شود ، که باعث افزایش اوج قدرت نبض می شود. می توان یک نوار لاستیکی دور مچ دست را به عنوان یک تشبیه در نظر گرفت. اگر نوار لاستیکی سه اینچ بلند شود ، مقدار مشخصی انرژی در آن وجود دارد. حال اگر نوار لاستیکی به آرامی به مچ برگردد ، کمی صدمه نخواهد دید. اگر رها شود ، انرژی در مدت زمان بسیار کمتری آزاد می شود و می لرزد و صدای شلیک می کند. با این وجود انرژی واقعی مصرف شده یکسان است. لیزرهای دندانی با بافت سخت می توانند حداکثر توان را در هزاران وات داشته باشند ، و این انفجار کوتاه مدت قدرت شدید باعث برش مینای دندان ، عاج و استخوان می شود.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.