Sepanta Laser Spadan

Sepanta Laser Spadan

شرکت سپنتا لیزر اسپادان سهامی خاص
Sepanta Laser Spadan

Sepanta Laser Spadan

شرکت سپنتا لیزر اسپادان سهامی خاص

لیزر در جراحی مغز و اعصاب

جراحی مغز و اعصاب
چگونه از لیزر در جراحی مغز و اعصاب استفاده می شود؟
لیزرها برای بیش از 30 سال در بسیاری از جنبه های عمل جراحی مغز و اعصاب مورد استفاده قرار گرفته اند ، اما لیزرها تازه شروع به کاربرد گسترده در این زمینه می کنند. از لیزرهای جراحی میکروسکوپی برای برش دقیق برای ایجاد برش در مغز و نخاع و تولید ضایعات گسسته در مغز و نخاع استفاده می شود.
  
از لیزر دی اکسید کربن و Nd: YAG برای فرسایش استفاده می شود و از KTP: YAG ، آرگون و سایر لیزرهای کوتاه با طول موج کوتاهتر اکنون به ندرت توسط چند جراح مغز و اعصاب برای این کاربردها استفاده می شود.

مزایای لیزر و سایر دستگاههای مبتنی بر انرژی در جراحی مغز و اعصاب
استفاده از لیزر به ویژه برای رویکردهای بسیار باریک و عمیق که اغلب برای دسترسی به تومورها در این مکانها لازم است ، مفید واقع شده است. در چند مرکز ، از لیزرهای تحویل شده با فیبر نوری بیشتر برای تبخیر و کوچک شدن دیسک های ستون فقرات استفاده می شود تا بیماران با دیسک فتق در قسمت فوقانی ، میانی و تحتانی کمر از طریق یک روش جراحی با حداقل تهاجم با استفاده از راهنمای آندوسکوپی استفاده شود.

پیشرفت های اخیر در لیزرها در جراحی مغز و اعصاب
اخیراً FDA لیزرهای قرار داده شده استریوتاکتیک در مغز را برای کوچک کردن تومورهای مغزی با دقت بالا از طریق رویکردهای کم تهاجمی تایید کرده است که منجر به تجاری سازی قابل توجه این فناوری شده است. نور لیزر از طریق اثر نور گرمایی خود منطقه هدف یا بافت تومور را گرم و از بین می برد. نقشه های دما تولید شده در تصویربرداری MRI درون فرآیندی ، میزان تخریب بافت را به پزشک نشان می دهد و آسیب بافت سالم را به حداقل می رساند. از چنین فناوری برای از بین بردن کانونهای صرع در کودکان نیز استفاده می شود. تصویربرداری توموگرافی با لیزر ، تصاویری با وضوح میکرون از عروق داخل جمجمه ایجاد کرده است که می تواند عملکرد علم عصب عروقی را در آینده متحول کند.
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.