Sepanta Laser Spadan

Sepanta Laser Spadan

شرکت سپنتا لیزر اسپادان سهامی خاص
Sepanta Laser Spadan

Sepanta Laser Spadan

شرکت سپنتا لیزر اسپادان سهامی خاص

جزوه لیزر دندان پزشکی

دندانپزشکی

چگونه از لیزر در دندانپزشکی استفاده می شود؟

دندانپزشکی یک تخصص بالینی منحصر به فرد است که پیشرفتهای فن آوری را پایه اصلی مراقبت از بیمار می داند. دستگاه های سبک با هدایت مواد بیولوژیکی و ادغام دستگاه های زیست پزشکی در عمل بالینی روزمره ، نقشی اساسی در تسلیحات دندان دارند. استفاده از آن شامل طیف گسترده ای از کاربردهای بالینی با کاربردهای ساده مانند روشنایی داخل دهانی ، کامپوزیت های سبک شده و سفید شدن عکس (سفید شدن دندان) است.

  

فواید لیزر و دستگاه های مبتنی بر انرژی در دندانپزشکی

لیزرهای با قدرت بالا به عنوان ابزار جراحی دقیق بافت نرم که علاوه بر این زمینه بی خون (انعقاد نور گرمایی) را فراهم می کنند ، در دندانپزشکی محبوب هستند. علاوه بر این ، آنها همچنین برای کاربردهای فتودینامیکی استفاده می شوند که جذب توسط ضایعات رنگی (درون زا یا افزایش یافته توسط رنگ های برون زا) منجر به تخریب انتخابی می شود. در حالی که این به طور گسترده ای در پوست و انکولوژی استفاده می شود ، دندانپزشکی همچنین این برنامه را برای هدف قرار دادن باکتری های بیماری زا (بیوفیلم ها) در نقص های پریودنتال و درون کانال های ریشه گسترش داده است.


پیشرفت های اخیر در دندانپزشکی لیزر

بیشتر لیزرها قبلاً برای استفاده بالینی حجیم و ناجور بودند. پیشرفتهای چشمگیر فناوری ، دستگاههای پیچیده و فشرده لیزر را برای مراقبتهای روزمره دندان در دسترس قرار داده است. چندین برنامه ابتکاری در حال توسعه است که شامل تئوراتیک بالینی (تشخیص / پیش آگهی و درمان) است.


چند نمونه از محبوبیت روزافزون فن آوری لیزر برای تصویربرداری نوری چند حالته ، تشخیص پوسیدگی ، غربالگری پیش از بدخیمی ، توموگرافی انسجام نوری ، چند فوتون ، عکس آکوستیک و سایر موارد است). فرسایش بافت سخت ، و کاهش درد ، التهاب و بهبودی با درمان های کم توان که Photobiomodulation (نور درمانی کم سطح) نامیده می شود.


شاید بیشترین هیجان در حال حاضر گسترش لیزرهای دندانی بافت سخت باشد که نوید تجربه بیمار بدون لرزش و راحت تر از حفاری دندان را می دهد. علاوه بر این ، پیشرفت های جدید مهیجی در کاربردهای بالینی لیزر در دندانپزشکی وجود دارد که شامل افزایش مقاومت در برابر مین زدایی دندان ، فرسایش دیفرانسیل (پوسیدگی در برابر ساختار طبیعی دندان) ، بازسازی بافت سخت و نرم با ترویج تمایز سلول های بنیادی و غیره است.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.