Sepanta Laser Spadan

Sepanta Laser Spadan

شرکت سپنتا لیزر اسپادان سهامی خاص
Sepanta Laser Spadan

Sepanta Laser Spadan

شرکت سپنتا لیزر اسپادان سهامی خاص

حسگرهای فیبر نوری برای کاربردهای پزشکی

امروزه در سراسر دنیا از مزایای فیبرهای نوری به عنوان حسگر پزشکی استفاده می شود. عدم حساسیت به اختلالات الکترومغناطیسی و ابعاد کوچک نسبتاً شناخته شده ترین خواص است. مزایای سنسورهای فیبر نوری به ویژه در محیط هایی با درجه حرارت بالا ، مواد شیمیایی تهاجمی یا انفجاری ، میدان های الکترومغناطیسی قوی (به عنوان مثال MRI) یا تشعشع یونیزان بسیار ارزشمند است.   همچنین جداسازی گالوانیک ذاتی برای ایمنی الکتریکی مطابق با استاندارد IEC 60601 مفید است ، با این حال ، اجرای عملی فناوری حسگر فیبر نوری ، بی اهمیت نیست. TNO سنسورهای فیبر نوری (FO) را برای کاربردهای صنعتی ، هوافضا ، دریایی و پزشکی تولید می کند. این مقاله به طور کلی مختصری از تکنیک های اندازه گیری فیبر نوری (به عنوان مثال طیف سنجی و تداخل سنجی) و به طور خاص در مورد فیبر براگ گریتینگ (FBG) است.


فناوری فیبر در مکاتبات با نمونه های معمول کاربردهای پزشکی و پارامترهای فیزیکی مرتبط مورد بحث قرار خواهد گرفت. هر سیستم حسگری باید مطابق با کاربرد مورد نظر خود ساخته شود ، زیرا هیچ سیستم عمومی وجود ندارد. بنابراین باید به طراحی سر حسگر و واحد بازخوانی الکترونیکی (بازپرس) توجه ویژه شود. دما و ارتعاشات خارجی برخی از عوامل اصلی در ایجاد نویز و رانش سیگنال هستند که باید با طراحی مناسب سیستم در نظر گرفته شوند.


در مورد ابزارهای قابل استفاده مجدد ، مانند اغلب مواردی که در جراحی کم تهاجمی استفاده می شود ، این بدان معنی است که مقاومت و عملکرد در بسیاری از دوره های تمیز کردن / عقیم سازی باید تضمین شود. این امر نیاز به توجه ویژه به بسیاری از جنبه های عملی ساخت سر سنسور دارد. ملاحظات مربوط به طراحی مورد بحث قرار خواهد گرفت ، که توسط یک سنسور نیرو ایجاد شده برای یک ابزار لمسی نشان داده شده است.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.