Sepanta Laser Spadan

Sepanta Laser Spadan

شرکت سپنتا لیزر اسپادان سهامی خاص
Sepanta Laser Spadan

Sepanta Laser Spadan

شرکت سپنتا لیزر اسپادان سهامی خاص

لیزر آبی

  

لیزر آبی نوارهای مس را به یک بستر مستقیم مس پیوند می زند ، یک زیرلایه سرامیکی رایج بر پایه Al2O3 با روکش مس.



در سال 2019 ، محققان دانشگاه Rheinisch-Westfälische Technische Hochschule (RWTH) آخن و موسسه فناوری لیزر Fraunhofer در آلمان مطالعات کمی از دیود لیزر آبی Nuburu’s AO-150 و عملکرد آن در جوشکاری میکرو ورق های مس با ضخامت 125 میکرومتر انجام دادند. محقق لیزر ، مارک هامل ، از دانشگاه RWTH آخن و همکارانش دریافتند که جذب بهتر نور 450 نانومتری اجازه می دهد تا جوشکاری با انتقال حرارت بدون ایجاد منافذ قابل توجهی در درز جوش ، در اعماق جوشکاری بین 100 میکرومتر تا 648 میکرومتر برای دو نوع آلیاژ مس وجود داشته باشد.


از آنجا که فرآیند شامل گرم شدن فلز تا زمانی که به طور موقت به یک فاز مذاب روان برسد ، برای شکل دادن به این اجزای کوچک قبل از جامد شدن ، نوع خاصی از فرآیند لازم است. بنیاد تحقیقات آلمان برای پرداختن به این روند منحصر به فرد ، مرکز تحقیقاتی همکاری در RWTH آخن را در سال 2014 تأمین کرد و روی روشها و فن آوری های جدید علمی برای فرآیندهای مهندسی مبتنی بر ذوب دقیق تمرکز کرد.


دیودهای آبی چند کیلوواتی نیز در برنامه هایی فراتر از تحرک الکترونیکی نویدبخش هستند. طول رزوناتور طولانی و خنک سازی میکروکانال دیودهای لیزر GaN باعث ایجاد چرخش حرارتی می شود که امکان تنظیم آنها به طول موج های مختلف گسیل را برای استفاده در مالتی پلکسینگ تقسیم طول موج فراهم می کند - روشی برای ارسال چندین سیگنال به پایین یک فیبر نوری در ارتباطات. همچنین بلوزهای پرتوان دارای پتانسیل فوری برای ذوب پودر مس در چاپ افزودنی سه بعدی و رسوب فلز لیزر هستند.


Brandes گفت: "لیزرهای آبی پرقدرت برای پردازش مواد آماده هستند." "و آنها دریچه ای برای تحقیقات بیشتر و بسیاری از برنامه های جدید در سالهای آینده باز خواهند کرد."


نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.