Sepanta Laser Spadan

Sepanta Laser Spadan

شرکت سپنتا لیزر اسپادان سهامی خاص
Sepanta Laser Spadan

Sepanta Laser Spadan

شرکت سپنتا لیزر اسپادان سهامی خاص

شماتیک تنظیم اسکنر لیزری در فیلمهای هیدروژل خشک شده

  

شماتیک تنظیم اسکنر لیزری در فیلمهای هیدروژل خشک شده شروع: شماتیک شکل گیری کف به دلیل جذب آب درون فیلم باعث انبساط ناشی از لیزر می شود. (ب) اسکن تصاویر میکروسکوپ الکترونی از فیلمهای هیدروژل کف با کاهش شار فوتون.


اخیراً ، پروفسور یو شیا از دانشگاه بیهانگ و پروفسور وانگ کیجی از دانشگاه فنی نانیانگ گزارش کار مشترک خود را در مورد یک سیستم لیزر فیبر فوق العاده سریع با انرژی بالا در رژیم طول موج 2 میکرومتر ، نوشتن مستقیم با سرعت بالا روی مواد بیولوژیکی را امکان پذیر کرده اند. کار زمانی انجام شد که پروفسور یو در انستیتوی فناوری ساخت سنگاپور ، آژانس فناوری و تحقیقات علوم (A * STAR) کار می کرد. طول موج 2 میکرومتر نیاز به افزودن مواد قابل عکسبرداری را از بین می برد زیرا اکثر مواد زیستی ذاتاً غنی از آب هستند و این طول موج را به شدت جذب می کنند. بعلاوه ، خاصیت پالس پیکو ثانیه لیزر ، پردازش مواد حساس به دما مانند مواد بیولوژیکی را مناسب می کند ، زیرا در مقایسه با لیزرهای پالس طولانی یا موج پیوسته ، گرمای کمتری تولید می شود. توان متوسط ​​در سطح وات همراه با سرعت تکرار 100 کیلوهرتز لیزر ، پردازش با سرعت بالا تا 1 متر بر ثانیه سرعت اسکن را تسهیل می کند. دستکاری شار فوتون امکان ایجاد مهندسی توپوگرافی هیدروژل را فراهم کرده و ویژگی هایی مانند میکروکانال ها ، ساختارهای کف و منافذ را با دقت سطح میکرومتر ایجاد می کند.


سیستم لیزر فیبر فشرده بر اساس اصل تقویت پالس جیرجیر (CPA) ساخته شد. پیکربندی تمام فیبرها توسط یک فیبر کریستالی فوتونیک در حالت بزرگ قابل انعطاف محقق شده است. این کیفیت پرتو عالی را ارائه می دهد و همچنین می تواند برای پردازش مواد دیگر مانند نیمه هادی ها و پلیمرهای شفاف مورد استفاده قرار گیرد. علاوه بر این ، استفاده بالقوه از لیزرهای فیبر با طول موج خاص و شار فوتون خاص برای جراحی لیزر با کمترین آسیب را نشان داد.


درباره گروه


سابقه فنی پروفسور یو شیا در فیبرهای نوری و لیزرهای فیبر است. تمرکز تحقیقاتی وی بر توسعه راهنمای ریز ساختار برای فعال کردن دستگاه های حسگر حساسیت بالا و فیبر در حالت بزرگ برای تحقق لیزرهای با قدرت بالا است. او زمانی که به عنوان دانشمند ارشد در A * STAR کار می کرد آزمایشگاه لیزر فیبر مادون قرمز خود را ساخت. کار مشترک لیزر فیبر میانه مادون قرمز با قدرت بالا بین گروه پروفسور یو در A * STAR و گروه پروفسور وانگ در NTU به عنوان جایزه دستاورد مهندسی IES معتبر 2017 شناخته شده است. یو حوزه تحقیق خود را از فوتونیک تا فوتونیک پزشکی به ویژه نوروفوتونیک گسترش داد بعد از اینکه به عنوان استاد تمام به دانشگاه بیهانگ پیوست. او قصد دارد با تلفیق فن آوری های نوری / الکتریکی / مغناطیسی ، ابزاری با چند روش برای تحقیقات عمیق مغز ایجاد کند.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.