Sepanta Laser Spadan

Sepanta Laser Spadan

شرکت سپنتا لیزر اسپادان سهامی خاص
Sepanta Laser Spadan

Sepanta Laser Spadan

شرکت سپنتا لیزر اسپادان سهامی خاص

مدل استاندارد فیزیک ذرات

این یک جدول زمانی از کشف ذرات زیر اتمی است ، از جمله تمام ذراتی که تاکنون کشف شده و به نظر می رسد مقدماتی هستند (یعنی غیرقابل تقسیم هستند) با توجه به بهترین شواهد موجود. همچنین شامل کشف ذرات مرکب و ضد ذرات است که از اهمیت تاریخی ویژه ای برخوردار بودند.
  
به طور خاص ، معیارهای ورود به سیستم عبارتند از:

ذرات بنیادی از مدل استاندارد فیزیک ذرات که تاکنون مشاهده شده است. مدل استاندارد جامع ترین مدل موجود رفتار ذرات است. تمام ذرات مدل استاندارد از جمله بوزون هیگز تأیید شده اند و سایر ذرات مشاهده شده ترکیبی از دو یا چند ذره مدل استاندارد هستند.
ضد ذراتی که از نظر تاریخی برای پیشرفت فیزیک ذرات ، به ویژه پوزیترون و ضد پروتون مهم بودند. کشف این ذرات به روش های آزمایشی بسیار متفاوتی از نمونه های ماده معمولی آنها احتیاج داشت و شواهدی را ارائه داد که همه ذرات دارای ذرات بودند - ایده ای که برای تئوری میدان کوانتوم ، چارچوب ریاضی مدرن برای فیزیک ذرات اساسی است. در مورد اکتشافات بعدی ذرات ، ذره و ضد ذره آن اساساً به طور همزمان کشف شد.
ذرات ترکیبی که اولین ذره ای بودند که حاوی یک ماده تشکیل دهنده اساسی خاص بودند ، یا کشف آنها برای درک فیزیک ذرات حیاتی بود.
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.