Sepanta Laser Spadan

Sepanta Laser Spadan

شرکت سپنتا لیزر اسپادان سهامی خاص
Sepanta Laser Spadan

Sepanta Laser Spadan

شرکت سپنتا لیزر اسپادان سهامی خاص

میکروسیستم های نوری و الکتریکی برای تصویربرداری و تشخیص پزشکی پیشرفته زیست پزشکی

تشخیص پزشکی به شدت به روشهای ابتکاری برای تصویربرداری پزشکی پزشکی بستگی دارد. مفاهیم جدید سیستم که اجزای کوچک نوری MEMS را ترکیب می کند ، مانند آینه های اسکن و تعدیل کننده های نور فضایی ، با روش های جدید برای تحقق میکرو اپتیک منفعل ، انواع مختلف زیست پزشکی جدید را فراهم می کند. این وبینار تحقق فنی آن سیستم ها را با جزئیات بیشتر و همچنین کاربردهای زیست پزشکی آنها را شرح می دهد.  

به عنوان مثال ، استفاده از میکروسکوپ فلورسانس در پزشکی پزشکی اغلب توسط سمیت نوری محدود می شود. سلول ها ، بافت ها یا ارگانوئیدها از شدت روشنایی رنج می برند ، به طوری که بررسی طولانی مدت فرآیندهای بیولوژیکی یا پزشکی دشوار می شود. اگر فقط "منطقه مورد علاقه" روشن شود می توان این محدودیت را از بین برد. علاوه بر منطقه ، زاویه بروز نیز باید کنترل شود تا از اثرات سایه جلوگیری شود. طراحی های سیستمی که با کنترل فضایی و زاویه ای نور چنین روشنایی ساختاری را تحقق می بخشند از یک جفت تعدیل کننده نور فضایی MEMS استفاده می کنند. این تعدیل کننده ها از آرایه ای از میکروآینه ها تشکیل شده اند که تا چند میلیون آینه روی یک تراشه دارند. زاویه شیب آنالوگ هر آینه به صورت جداگانه توسط CMOS ASIC یکپارچه کنترل می شود.


سایر پیشرفتهای اخیر ارائه شده در این وبینار شامل میکروسکوپ فلورسانس اسکن لیزری کانفوکال بسیار جمع و جور است که امکان تشخیص فوری سلولهای بدخیم در حین برداشت تومور و همچنین میکروسکوپ فوق تخت را فراهم می کند که می تواند در برنامه های آزمایشگاهی روی تراشه ادغام شود. این طراحی های سیستم همچنین به دستگاه های خاص نوری MEMS یا به عمل آوردن میکرو اپتیک سبک توسط دستگاه MEMS متکی هستند. این وبینار یک نمای کلی را ارائه می دهد و با یک جلسه پرسش و پاسخ به پایان می رسد.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.