Sepanta Laser Spadan

Sepanta Laser Spadan

شرکت سپنتا لیزر اسپادان سهامی خاص
Sepanta Laser Spadan

Sepanta Laser Spadan

شرکت سپنتا لیزر اسپادان سهامی خاص

اپتیک

اپتیک

فیزیک نوری مطالعه تولید تابش الکترومغناطیسی ، خصوصیات آن تابش و برهم کنش آن تابش با ماده است  ، خصوصاً دستکاری و کنترل آن.  از آنجا که در کشف و کاربرد پدیده های جدید متمرکز است ، از نوری عمومی و مهندسی نوری متفاوت است. با این حال ، بین فیزیک نوری ، اپتیک کاربردی و مهندسی نوری تمایز شدیدی وجود ندارد ، زیرا دستگاه های مهندسی نوری و کاربردهای اپتیک کاربردی برای تحقیقات اساسی در فیزیک نوری ضروری هستند ، و این تحقیقات منجر به توسعه دستگاه های جدید می شود و برنامه ها غالباً افراد یکسانی هم در تحقیقات اساسی و هم در توسعه فناوری کاربردی دخیل هستند ، به عنوان مثال نمایش تجربی شفافیت ناشی از الکترومغناطیسی توسط S. E. Harris و نور کم توسط هریس  


محققان در فیزیک نوری از منابع نوری استفاده می کنند و طیف الکترومغناطیسی را از مایکروویو تا اشعه X گسترش می دهند. این زمینه شامل تولید و تشخیص نور ، فرایندهای نوری خطی و غیرخطی و طیف سنجی است. لیزر و طیف سنجی لیزری ، علم نوری را دگرگون کرده است. مطالعات عمده در فیزیک نوری نیز به اپتیک و انسجام کوانتوم و اپتیک فمتوسکند اختصاص دارد. در فیزیک نوری ، پشتیبانی در مناطقی مانند پاسخ غیرخطی اتمهای جدا شده به میدانهای الکترومغناطیسی شدید ، بسیار کوتاه ، برهم کنش اتم حفره در میدانهای بالا و خصوصیات کوانتومی میدان الکترومغناطیسی نیز فراهم می شود.


زمینه های مهم دیگر تحقیق شامل توسعه تکنیک های نوری جدید برای اندازه گیری های نانو نوری ، اپتیک پراش ، تداخل سنجی با انسجام کم ، توموگرافی انسجام نوری و میکروسکوپ نزدیک میدان است. تحقیقات در فیزیک نوری بر علم و فن آوری نوری فوق سریع تأکید دارد. کاربردهای فیزیک نوری پیشرفت هایی را در ارتباطات ، پزشکی ، ساخت و حتی سرگرمی ایجاد می کند.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.