Sepanta Laser Spadan

Sepanta Laser Spadan

شرکت سپنتا لیزر اسپادان سهامی خاص
Sepanta Laser Spadan

Sepanta Laser Spadan

شرکت سپنتا لیزر اسپادان سهامی خاص

مجله اپتیک زیست پزشکی

Journal of Biomedical Optics (JBO) یک ژورنال دسترسی آزاد است که مقالاتی را در مورد نوآوری ها در سیستم ها و تکنیک های نوری منتشر می کند که مراقبت های بهداشتی را بهبود می بخشد و منجر به کشف تحقیقات پزشکی می شود. رشد قابلیت های فناوری نوری زیست پزشکی به مناطق جدیدی از کنتراست ، وضوح و ظرفیت طیفی در تصویربرداری و سنجش دامن زده است ، که کاربردهای گسترده ای را در سراسر زیست شناسی و پزشکی امکان پذیر کرده است.   مباحث مناسب برای JBO شامل مطالعات عمیق قابل توجهی در مورد:


اکتشافات اساسی جدید در دستگاه های نوری پزشکی پزشکی برای تصویربرداری یا سنجش با استفاده از: طیف سنجی نوری ، نزدیک طیف سنجی مادون قرمز ، فوتواکوستیک ، میکروسکوپ ، انسجام نوری ، توموگرافی ، فلورسانس ، فسفرسانس ، الاستوگرافی ، ابرطیف ، با استفاده از ویژگی های منحصر به فرد برای اپتیک مانند فضایی ، طیفی ، زمانی تداخل ، قطبش یا ماهیت کوانتومی ؛

افزایش دانش تعامل با نور و بافت ، از طریق مدل های نظری حمل و نقل مانند مونت کارلو ، انتشار ، روش های الکترومغناطیسی و تجربی ، و از طریق روش های فیزیکی برای مدل سازی فعل و انفعالات بافت نور مانند فانتوم های شبیه سازی بافت.

پیشرفت های محاسباتی در پردازش تصویر و سیگنال نوری و بازسازی تصویر ، از جمله روش های جدید در یادگیری ماشین و هوش مصنوعی که بینش راجع به سودمندی ، تشخیص یا ارزش عملکرد را بهبود می بخشد.

سیستم های نوری پزشکی جدیدی که در مطالعات قطعی حیوانات یا انسانها یا آزمایش کارآزمایی بالینی مورد استفاده قرار می گیرند و می توانند با طراحی یا نوآوری نوری ، از جمله اکتشافات و پیشرفت های فنی اپتیک ناشی از فناوری های موبایل ، از راه دور ، پوشیدنی یا کاشت که می توانند سلامتی را بهبود ببخشند ، بر این زمینه تأثیر بگذارند. و سلامتی

اکتشافات در فوتونیک ، نانوفوتونیک ، پلاسمونیک ، حسگرهای زیستی و گزارشگرهای نوری که ارتباط مستقیمی با نیازهای پزشکی یا کاربرد پزشکی دارند.

سیستم های تصویربرداری ترکیبی یا مداخله ای که در آن نوری با ابزارهای دیگری مانند سونوگرافی ، اشعه ایکس ، تشدید مغناطیسی ، سنجش مولکولی یا الکترومغناطیس ترکیب شده است.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.