Sepanta Laser Spadan

Sepanta Laser Spadan

شرکت سپنتا لیزر اسپادان سهامی خاص
Sepanta Laser Spadan

Sepanta Laser Spadan

شرکت سپنتا لیزر اسپادان سهامی خاص

میکروسکوپ نوری در علوم پزشکی قانونی چگونه استفاده می شود؟

میکروسکوپ نوری یکی از پرکاربردترین روش ها برای تصویربرداری و تجسم نمونه ها است. به دلیل مزایای بیشمار آنها ، میکروسکوپ های نوری در زمینه های مختلفی از زیست شناسی و پزشکی گرفته تا علوم پزشکی قانونی مورد استفاده قرار می گیرند.

  

میکروسکوپ های نوری در قرن هفدهم طراحی شده اند و قدیمی ترین طرح میکروسکوپ هستند. از نظر تاریخی ، توسعه آنها آسان بود زیرا از نور مرئی استفاده می کنند و نمونه ها به طور مستقیم مشاهده می شوند.


میکروسکوپ نوری غالباً یک روش تصویربرداری ارجح در بسیاری از زمینه های علوم است ، زیرا این یک روش خصوصیات سازی است که مدتهاست ایجاد شده است. میکروسکوپ های نوری همچنین روشی نسبتاً ساده و ارزان ، غیر مخرب و غیرتهاجمی را برای بررسی انواع مختلف نمونه ها ارائه می دهند.


تکنیک های تصویربرداری مورد استفاده در علوم پزشکی قانونی

اگرچه علم پزشکی قانونی معمولاً با حقوق همراه است ، اما جنبه های بسیاری از شاخه های علوم را با هم ترکیب می کند و اغلب به عنوان یک "علم آمیخته" در نظر گرفته می شود. تکنیک های تحلیلی مورد استفاده در تحقیقات پزشکی قانونی معمولاً با علوم طبیعی در ارتباط است.


در این زمینه ، میکروسکوپ ها ابزاری بسیار قدرتمند هستند زیرا مشاهده نمونه ها با بزرگنمایی زیاد برای بررسی مورفولوژی یک سطح ضروری است.


از انواع میکروسکوپ ها در علوم پزشکی قانونی استفاده می شود؟

انواع مختلفی از میکروسکوپ ها را می توان در آزمایشگاه های پزشکی قانونی یافت. به عنوان مثال ، می توان از میکروسکوپ الکترونی روبشی (SEM) برای تجسم اثر انگشت استفاده کرد ، در حالی که از میکروسکوپ های با وضوح بالا ، مانند میکروسکوپ نیروی اتمی (AFM) ، برای مطالعه گلبول های قرمز خون استفاده می شود.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.