Sepanta Laser Spadan

Sepanta Laser Spadan

شرکت سپنتا لیزر اسپادان سهامی خاص
Sepanta Laser Spadan

Sepanta Laser Spadan

شرکت سپنتا لیزر اسپادان سهامی خاص

صنعت فوتونیک

جهان اولین لیزر را در حدود 50 سال پیش مشاهده کرد و از آن زمان صنعت لیزر با گردش مالی سالانه چند میلیاردی توسعه یافته است که یکی از محرک های اصلی نوآوری محسوب می شود. انتظار می رود چنین صنعتی دارای رشد بالایی نسبتاً مناسب باشد ، اما تعجب آور است که ، به یک معنا ، یا حداقل در بسیاری از بخش ها چنین نشده است. این هنگام مرور در بسیاری از راهروهای نمایشگاه Photonics West در سانفرانسیسکو که امروز به پایان رسید ، به ذهنم خطور کرد.

  

مشخصات کامل و صحیح - یک لوکس قابل انعطاف؟

آیا می توانید موارد زیر را تصور کنید: کسی می خواهد نوعی مدار مجتمع الکترونیکی تهیه کند ، به عنوان مثال ، و از سازنده در مورد جزئیات فنی مهم مانند برخی از سرعت های سوئیچینگ و پایداری برخی از ولتاژهای خروجی س asksال می کند. سازنده پاسخ می دهد که سوئیچینگ نسبتاً سریع است و خروجی آن پایدار است ، اما او نمی تواند عددی ارائه دهد. اگرچه مشتری تراشه بخرد ، اندازه گیری ها را انجام دهد و نتایج را به او بگوید ، خوشحال خواهد شد. من فکر می کنم کسی در مورد چنین پاسخی تعجب می کند.


این دقیقاً همان چیزی است که در صنعت فوتونیک کاملاً معمولی است. به عنوان مثال ، مردم در حال فروش الیاف دوپ شده در زمین نادر هستند ، در حالی که خودشان پارامترهای آنها را کاملاً نمی دانند. آنها همچنین نمی دانند که عملکرد الیاف آنها با انتظارات نظری مطابقت دارد ، زیرا آنها قادر به تولید چنین پیش بینی های نظری نیستند. به عنوان مثال ، آنها نرم افزار مدل سازی مناسبی برای انجام چنین محاسباتی ندارند و شاید حتی تخصص آن را ندارند. بنابراین آنها محصولی را می فروشند که قادر به پیش بینی عملکرد آنها در لیزرهای فیبر و تقویت کننده های ساخته شده برای آنها نیستند. من حدس می زنم که هر متخصص الکترونیکی از یادگیری نحوه عملکرد افراد در صنعت فوتونیک تعجب خواهد کرد.


آسان تر کردن زندگی

مسلماً بلوغ صنعت ما نباید تنها هدف باشد و انتظارات بیش از حد ناخواسته ممکن است سرعت نوآوری را کاهش دهد. هنوز هم باید انتظار داشت که اگر تولیدکنندگان معمولاً قبل از انداختن وسایل در بازار ، تکالیف خود را با دقت بیشتری انجام دهند ، کار بهتری خواهد داشت. تهیه برخی از اجزای سازنده و کنار هم قرار دادن آنها برای تهیه دستگاهی (بعنوان مثال منبع لیزر) با عملکرد قابل پیش بینی ، خسته کننده نخواهد بود - همانطور که توسعه دهندگان دستگاه های الکترونیکی می توانند این کار را انجام دهند.


حداقل در بعضی از بخشها ، این امر تا حدودی محقق شده است. به طور خاص ، تجارت مخابرات از لحاظ استاندارد سازی اجزای سازنده از طریق استاندارد سازی اساسی عمل کرده است ، همانطور که سازندگان سیستم به آن نیاز دارند ، و اتفاقاً ، این به نوآوری در این بخش پایان نداده است.


کجا می توان موارد را بهبود بخشید

در نظر گرفتن برخی از دلایل عدم بلوغ در بخشهای خاصی از فوتونیک ، یا گفتن برخی پدیده های مرتبط ، ممکن است آموزنده باشد. آموزش قطعاً جنبه مهمی است. شما می توانید در بسیاری از نقاط جهان مهندسی برق را مطالعه کنید ، جایی که می توانید به سطح استانداردی از تخصص برسید. در مقابل ، تعداد کمی مکان در مناطقی مانند فناوری لیزر یا فیبرهای نوری ارائه می دهند. در واقع ، حتی در مورد آنچه دقیقاً باید به چنین دوره هایی تعلق داشته باشد اتفاق نظر وجود ندارد. استادان غالباً فقط بر روی حوزه مورد علاقه خاص خود تمرکز می کنند.




حتی گاهی اوقات در تحقیقات علمی سطح شلختگی باورنکردنی دیده می شود. به برخی از محققان باید یادآوری شود که ماهیت علم ایجاد دانش عینی قابل اعتماد با تحقیق و برقراری ارتباط با احتیاط است ، به استثنای اشتباهات تا آنجا که ممکن است. با این حال ، اگر به ادبیات علمی نگاه کنید ، به طور منظم مقالاتی را می یابید که بسیاری از عدم اطمینان ها کاملاً بی دلیل وارد می شوند ، فقط به دلیل فقدان آشکار مراقبت. به عنوان مثال ، افراد به طور منظم مقادیری را برای "اندازه پرتو" (شعاع یا قطر ؟؟؟) مشخص می کنند ، نتایج اندازه گیری حاصل از آزمایش های تا حد زیادی مشخص نشده را گزارش می دهند یا از عبارات علمی سو abuse استفاده می کنند به گونه ای که تمام وضوح را از بین می برد. برخی حتی موضوعاتی مانند معناشناسی را تا حد زیادی بی ربط می دانند - گویی در علم معنای دقیق کلمات یا اصطلاحات فنی مهم نیست. این عادت ها سپس توسط کسانی تهیه می شوند که داده های محصولات لیزر را تهیه می کنند و در مورد صلاحیت نویسنده بیشتر از محصول می گویند.


بنابراین به نظر من می رسد که در بسیاری از جبهه ها باید با مشکلات ذکر شده مبارزه کنند. این کار از محققان ارشد آغاز می شود ، آنها باید جوانان را در دقت و دقت کافی مثال بزنند. پس قطعاً باید دوره هایی با کیفیت و سیستماتیک تر را برای موضوعاتی مانند فناوری لیزر یا فیبرهای نوری ایجاد کنیم.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.