Sepanta Laser Spadan

Sepanta Laser Spadan

شرکت سپنتا لیزر اسپادان سهامی خاص
Sepanta Laser Spadan

Sepanta Laser Spadan

شرکت سپنتا لیزر اسپادان سهامی خاص

فیزیک پلاسما با شکوفه ساتری

درس فیزیک پلاسما: کاربردها

درباره برنامه های پلاسما از همجوشی هسته ای که خورشید را تأمین می کند ، ساخت مدارهای مجتمع ، تولید برق را بیاموزید.


درباره این دوره

درباره این دوره پرش کنید

این دوره فیزیک که توسط متخصصان مشهور جهان در این زمینه تدریس می شود ، نمای کلی از کاربردهای آن در فیزیک پلاسما را به شما ارائه می دهد. از مطالعه اجرام اخترفیزیکی بسیار دور ، بیش از کاربردهای متنوع در صنعت و پزشکی ، تا هدف نهایی تولید پایدار برق از همجوشی هسته ای.  


در قسمت اول این دوره ، شما خواهید آموخت که چگونه همجوشی هسته ای به خورشید و ستاره های جهان قدرت می بخشد. شما تغییرات چرخه ای فعالیت خورشید ، چگونگی جریانهای پلاسما برای ایجاد میدان های مغناطیسی در مقیاس بزرگ و همچنین چگونگی اتصال مجدد این میدان ها برای آزاد کردن مقادیر زیادی انرژی را کشف خواهید کرد ، به عنوان مثال ، با فوران شدید خورشید.


بخش دوم این دوره به بحث در مورد نقش اصلی برنامه های کاربردی پلاسما در صنعت می پردازد و زمینه های ظهور پزشکی پلاسما را معرفی می کند. شما به طور مفصل خواهید آموخت که چگونه پلاسما در میدانهای الکتریکی قوی تولید و پایدار می شود ، اینکه چرا پلاسما برای ساخت مدارهای مجتمع امروزی ضروری است و چشم انداز درمان های پلاسما در سرطان شناسی ، دندانپزشکی و پوست چیست.


در بخش سوم و گسترده این دوره ، شما با رویکردهای مختلف انرژی همجوشی ، وضعیت فعلی و مراحل لازم از دستگاه های تجربی امروزی به سمت راکتور همجوشی که برق را به شبکه می رساند ، آشنا خواهید شد. شما در مورد مواد اصلی یک راکتور همجوشی مغناطیسی ، نحوه محدود کردن ، گرم کردن و کنترل پلاسمای همجوشی در دمای 100 میلیون درجه کلوین ، کاوش در چالش های فعل و انفعالات دیواره پلاسما و مواد ساختاری و اهمیت ابررسانایی یاد خواهید گرفت.


سرانجام ، در قسمت چهارم این دوره ، شما در مورد پلاسمای ایجاد شده توسط لیزر و تعامل بین پلاسما و پالس های لیزر با قدرت بالا یاد خواهید گرفت. این برنامه ها از تولید انرژی توسط همجوشی هسته ای تا اخترفیزیک آزمایشگاهی ، ایجاد منابع شدید ذرات پرتوی و پرتوهای تابشی و مطالعات بنیادی شامل الکترودینامیک کوانتوم با میدان بالا را شامل می شود.


برای لذت بردن از این دوره در زمینه کاربردهای پلاسما ، توصیه می شود ابتدا با اصول فیزیک پلاسما که در فیزیک پلاسما آموزش داده می شود آشنا شوید: مقدمه.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.