Sepanta Laser Spadan

Sepanta Laser Spadan

شرکت سپنتا لیزر اسپادان سهامی خاص
Sepanta Laser Spadan

Sepanta Laser Spadan

شرکت سپنتا لیزر اسپادان سهامی خاص

معرفی کتاب فیزیک پلاسما

F. F. Chen کتاب درسی فیزیک پلاسما "مقدمه ای بر فیزیک پلاسما و همجوشی کنترل شده"


در 18 نوامبر 1929 ، چن در استان گوانگدونگ ، چین متولد شد. چن در دانشگاه هاروارد تحصیل کرد و در آنجا در سال 1950 لیسانس نجوم ، کارشناسی ارشد فیزیک در سال 1953 و دکترای خود در سال 1954 دریافت کرد. در آن زمان او روی فیزیک با انرژی بالا (پراکندگی پروتون و هسته پروتون) کار می کرد پراکنده شدن در انرژی جدید 1 GeV).  


در سال 1954 ، چن در آزمایشگاه فیزیک پلاسمای پرینستون (PPPL) کار کرد ، جایی که در ابتدا با مدل B1 Stellarator کار کرد ، دستگاهی که برای محدود کردن پلاسمای گرم به میدانهای مغناطیسی به منظور حفظ واکنش همجوشی هسته ای کنترل می شود. با Bella Stellarator ، چن اولین کسی بود که نشان داد الکترونها می توانند توسط یک میدان مغناطیسی برای میلیون ها تراورس گیر بیفتند.  چن تا سال 1969 در PPPL باقی ماند.


در سال 1969 ، چن استاد مهندسی برق در دانشگاه کالیفرنیا ، لس آنجلس شد. در سال 1994 ، چن استاد برجسته شد. چن دانشمند مهمان در مرکز تحقیقات هسته ای در Fontenay-aux-Roses در سالهای 1962-63 ، 1977 در لوزان و در 1985 در استرالیا و ژاپن بود. 


چن نه تنها به تحقیقات اساسی در فیزیک پلاسما و همجوشی سلول مغناطیسی و اینرسی بلکه با فیزیک پلاسمای کم انرژی برای کاربردهای صنعتی مانند نیمه هادی ها نیز پرداخته است. وی هم در فیزیک نظری و هم در آزمایش فیزیکی پلاسما کار کرده است. وی چندین زیرشاخه از فیزیک پلاسما از جمله: تشخیص پلاسما ، مفاهیم شتاب دهنده با پلاسما ، منابع پلاسما هلیکون ، بی ثباتی های برهم کنش لیزر پلاسما ، کاوشگرهای لانگمویر ، امواج رانش مقاومتی ، انتشار غیر عادی و ماشین های Q را مطالعه کرده است. وی کتاب درسی مقدماتی فیزیک پلاسما را که بسیار شناخته شده و مورد توجه است نوشت (به زیر مراجعه کنید).


در طول فعالیت چن ، وی بیش از 240 مقاله فنی منتشر کرده است.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.