Sepanta Laser Spadan

Sepanta Laser Spadan

شرکت سپنتا لیزر اسپادان سهامی خاص
Sepanta Laser Spadan

Sepanta Laser Spadan

شرکت سپنتا لیزر اسپادان سهامی خاص

کتاب فیزیک پلاسما

فیزیک پلاسما


مقدمه ای بر آزمایشگاه ، فضا و پلاسما های همجوشی

زمینه های مدرن فیزیک پلاسما ، مانند پلاسمای دمای پایین ، تخلیه های پلاسما و تشخیص پلاسما را پوشش می دهد

بر دیدگاه تجربی و کاربردهای آزمایشگاهی تأکید دارد

مقدمه ای برای تحقیقات مقدماتی در مورد پلاسمای پیچیده ، مانند پلاسمای غیر خنثی یا غبارآلود است  


فیزیک پلاسما مقدمه ای جامع در مورد فرآیندهای اساسی در پلاسما ارائه می دهد و نشان می دهد که همان مفاهیم اساسی ، پلاسمای تخلیه گاز سرد ، پلاسمای فضایی و پلاسمای همجوشی گرم را توصیف می کنند. با شروع از رانش ذرات در میدان های مغناطیسی ، اصول همجوشی حبس مغناطیسی توضیح داده شده و با همجوشی لیزر مقایسه می شود. فرایندهای جمعی از نظر امواج پلاسما و بی ثباتی ها مورد بحث قرار می گیرند. مفاهیم توصیف پلاسما توسط مگنتوهیدرودینامیک ، تئوری جنبشی و شبیه سازی ذرات به صورت گام به گام معرفی شده اند. به اثرات بار فضایی در مناطق غلاف ، لایه های دوتایی و دیودهای پلاسما توجه لازم داده می شود. سازوکارهای اساسی جدید پلاسمای گرد و غبار بررسی شده و در چارچوب پلاسمای معمولی ادغام شده اند. این کتاب با مقدمه ای مختصر درباره تخلیه های پلاسما به پایان می رسد.


این متن که توسط یک محقق مشهور بین المللی در فیزیک تجربی پلاسما نوشته شده است ، دستگاه ریاضی را ساده نگه می دارد و بر مفاهیم اساسی آن تأکید می کند. رهنمودهای فیزیک پلاسما توسط مجموعه ای از مثالهای عملی از جمله تشخیص پلاسما با روشهای مختلف کاوشگر لانگمویر یا تداخل سنجی لیزر ، صدای یونوسفر ، چرخش فارادی ، رانشگرهای فضایی و تشخیص پلاسمای گرد و غبار نشان داده شده است. این کتاب گرچه در درجه اول به دانشجویان فیزیک پلاسما پرداخته است ، اما محققان در رشته های همسایه مانند علوم فضایی ، اخترفیزیک ، علوم مواد ، فیزیک کاربردی و مهندسی برق به راحتی در دسترس هستند.


متن بر اساس دوره مقدماتی فیزیک پلاسما و دوره های تخصصی تر در زمینه تشخیص پلاسما ، پلاسمای غبارآلود و امواج پلاسما است که نویسنده به مدت دو دهه در دانشگاه کیل تدریس کرده است. رویکرد آموزشی ، توضیحات دقیق ، تعداد زیادی از چهره های گویا ، خلاصه ای از مبانی در پایان هر فصل و مجموعه ای از مشکلات با راه حل های دقیق را با هم ترکیب می کند. این کتاب در درجه اول به دانش آموزان ملاقات فیزیک پلاسما برای اولین بار پس از گذراندن دوره کارشناسی ارشد در رشته برق و مغناطیس می پردازد. ساختار این کتاب این است که به عنوان متنی برای یک دوره مقدماتی دو ترم در فیزیک پلاسما در مقطع کارشناسی ارشد یا کارشناسی ارشد در اوایل کار باشد. برخی از مباحث پیشرفته تر به شما کمک می کند تا شکافی در تئوری پلاسما ایجاد شود. با توجه به توصیه های عملی آن در تخلیه های پلاسما و تشخیص ، فیزیک پلاسما به یک منبع مفید در قفسه کتاب دانشجویان و محققان دکترا تبدیل خواهد شد.


نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.