Sepanta Laser Spadan

Sepanta Laser Spadan

شرکت سپنتا لیزر اسپادان سهامی خاص
Sepanta Laser Spadan

Sepanta Laser Spadan

شرکت سپنتا لیزر اسپادان سهامی خاص

گروه آموزشی مهندس شکوفه ساتری

مقدمه

اپتیک موجی اپتیک هندسی - آیا آنها آنقدر متفاوت هستند؟ در نگاه اول ، شاید بله. به نظر می رسد که آنها تقریباً به هم ربطی ندارند. خصوصیات فیزیکی نور در درجه اول بر اپتیک موج تأثیر می گذارد ، در حالی که به نظر می رسد انتشار مستقیم خطی و قوانین ساده بازتاب و شکست اصلی ترین قوانینی است که بر اپتیک هندسی حاکم است.

  

با این حال ، با غواصی در جزئیات ، می فهمید که ، در حالی که مکان و اندازه یک تصویر تحت قوانین هندسی ساده اداره می شود ، جزئیات خوب یک تصویر ، مانند وضوح آن ، توسط خصوصیات فیزیکی توصیف شده توسط موج کنترل می شود اپتیک


نور در نهایت یک پدیده موج است. از این رو ، طبیعی است که باید حجم این سخنرانی ها در سری اپتیک به ارائه نمای اپتیک ناشی از نوسانات و امواج میدان الکتریکی اختصاص یابد. اپتیک موج مربوط به ماهیت نور است ، به ویژه ، طبیعت بردار آن ، اثر متقابل آن با ماده ، پیچیدگی ضریب شکست ، تداخل نور با نور و تحقق موجهای بی نهایت کوچک که اثرات پراش را توضیح می دهند. سرانجام ، اپتیک موج و اپتیک فیزیکی و همچنین اپتیک کوانتوم با هم ادغام می شوند و اصول لیزر را تشکیل می دهند.


ریشه های این کتاب درسی را می توان در دوره آزمایشگاهی نوری جستجو کرد که نویسنده افتخار تدریس را در گروه فیزیک ، دانشگاه ارسطو تسالونیکی ، یونان داشته است. آنچه که از آن متن دوره حاصل شد ، تلاش برای تهیه یک کتاب درسی مدرن بر اساس یادداشت های سخنرانی به روز شده و جریان روایت آموزش کلاس است. از خوانندگان انتظار می رود که از ریاضیات سطح دانشگاه ، از جمله جبر ، مثلثات ، جبر خطی ، معادلات دیفرانسیل معمولی و معادلات دیفرانسیل جزئی آگاهی داشته باشند.


آشنایی خاص با نت برداری و حساب پیشرفته مفید خواهد بود ، با این حال ، نتیجه گیری از نتایج خاص خارج از محدوده این کتاب است و ممکن است لازم نباشد تأکید شود ، این کتاب موارد ضروری مورد نیاز برای هر برنامه درسی Wave Optics در سطح دانشگاه را پوشش می دهد در بخشهای فیزیک و مهندسی ، و همچنین برنامه های حرفه ای Optometronic ، و برای کسانی که به دنبال یک کتاب درسی از پایین به بالا هستند که از سبک رسمی منصرف می شود و دیدگاه جذاب و به روز ارائه می شود ، مفید خواهد بود.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.