Sepanta Laser Spadan

Sepanta Laser Spadan

شرکت سپنتا لیزر اسپادان سهامی خاص
Sepanta Laser Spadan

Sepanta Laser Spadan

شرکت سپنتا لیزر اسپادان سهامی خاص

طیف سنجی و تصویربرداری تراهرتز

"این کتاب وضعیت فعلی دانش در زمینه طیف سنجی تراهرتز را ارائه می دهد ، و منبع جامعی از اطلاعات را برای محققان مبتدی و باتجربه که علاقه های آنها در این زمینه است فراهم می کند. هدف این کتاب توضیح فیزیک اساسی است که زیربنای فناوری تراهرتز است و توصیف نکات برجسته تحقیقات علمی در زمینه علوم تراهرتز نیز در برخی از فصل ها ، با ارائه یک مرور کلی و همچنین ارائه بینشی از مسیرهای آینده تحقیق ، در برخی از فصل ها شرح داده شده است.

  

 طی دهه گذشته طیف سنجی تراهرتز به یکی از مناطق با سرعت رشد در نوع خود تبدیل شده است و تأثیر مهمی را در طیف وسیعی از رشته های علمی به دست می آورد. با توجه به پیشرفتهای چشمگیر در فناوری لیزر فمتوثانیه  ، طیف سنجی حوزه تراه هرتز (THz-TDS) خود را بعنوان تکنیک طیف سنجی غالب برای دانشمندان تجربی علاقه مند به اندازه گیری در این دامنه فرکانسی تثبیت کرده است. در جامدات و مایعات تابش THz با حالتهای فونون و حالتهای پیوند هیدروژن همخوانی دارد ، که آن را به ابزاری ایده آل برای مطالعه تعامل بین مولکولها به روشی منحصر به فرد تبدیل می کند. بنابراین فرصت های فراوانی برای تحقیق در زمینه فیزیک ، شیمی ، زیست شناسی ، علوم مواد و داروسازی باز می شود.


این کتاب دسترسی آسان دانشمندان ، مهندسان و دانشجویانی را که می خواهند تئوری و کاربردهای طیف سنجی THz مدرن را درک کنند فراهم می کند. "

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.