Sepanta Laser Spadan

Sepanta Laser Spadan

شرکت سپنتا لیزر اسپادان سهامی خاص
Sepanta Laser Spadan

Sepanta Laser Spadan

شرکت سپنتا لیزر اسپادان سهامی خاص

افتتاح مرکز تحقیقات لیزر و پلاسمای دانشگاه شهید چمران اهواز

 افتتاح مرکز تحقیقات لیزر و پلاسمای دانشگاه شهید چمران اهواز

با حضور دکتر غلامحسین رحیمی معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، مرکز تحقیقات لیزر و پلاسمای دانشگاه شهید چمران اهواز، گشایش یافت.
دکتر رحیمی در حاشیه این آیین بیان کرد: لیزر و پلاسما یکی از مباحث جدید در حوزه فناوری است و خوشبختانه در کشور ما نیز به لحاظ علمی و صنعتی در حال رشد است.  

وی افزود: در حال حاضر چند شرکت توانمند داخلی در حوزه لیزر و پلاسما فعالیت دارند و امروز نیز خرسندیم که مرکز لیزر و پلاسمای دانشگاه شهید چمران اهواز، گشایش‌یافته است.

معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم، ادامه داد: لیزر و پلاسما در حوزه‌های پزشکی، صنعت و هواشناسی و کاربردهای فراوانی دارد و هرسال نیز توسعه دانش‌پایه و فناوری آن با شتاب هرچه بیشتر در کشور ادامه یافته است.

دکتر رحیمی، بیان کرد: در جنوب غرب کشور نیز به همت دانشگاه شهید چمران اهواز و استادان حوزه فیزیک، مرکز لیزر و پلاسما با زیرساخت‌های بسیار خوبی راه‌اندازی شده است.

وی خاطرنشان کرد: نیروهای جوان و محققی که در مرکز لیزر و پلاسمای دانشگاه شهید چمران اهواز فعالیت دارند، مهم‌ترین سرمایه‌های این مرکز هستند که آینده رو به رشد این مرکز را تضمین می‌کنند.

در آیین گشایش مرکز لیزر و پلاسمای دانشگاه شهید چمران اهواز دکتر عبدالساده نیسی مدیرکل دفتر حمایت و پشتیبانی امور پژوهشی و فناوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، دکتر غلامحسین خواجه رئیس دانشگاه شهید چمران اهواز و مسئولان این دانشگاه نیز حضور داشتند.

گفتنی است دکتر رحیمی همچنین از مرکز رشد واحدهای فناور دانشگاه شهید چمران اهواز، آزمایشگاه مرکزی و پژوهشکده میادین و تجهیزات نفت و گاز این دانشگاه نیز بازدید کرد.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.