Sepanta Laser Spadan

Sepanta Laser Spadan

شرکت سپنتا لیزر اسپادان سهامی خاص
Sepanta Laser Spadan

Sepanta Laser Spadan

شرکت سپنتا لیزر اسپادان سهامی خاص

پیشرفت تکنولوژی لیزر و پلاسما در کشور چشمگیر است

معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری:

پیشرفت تکنولوژی لیزر و پلاسما در کشور چشمگیر است

رحیمی لیزر و پلاسما را یکی از مباحث جدید در حوزه تکنولوژی عنوان کرد و گفت:کشور ما این ۲ مقوله به لحاظ علمی و صنعتی در حال پیشرفت هستند.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، غلامحسین رحیمی معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری امروز در حاشیه آئین گشایش مرکز تحقیقات لیزر و پلاسمای دانشگاه شهید چمران اهواز گفت: لیزر و پلاسما از مباحث جدید در حوزه‌ی تکنولوژی به شمار می‌روند و در کشور ما نیز به لحاظ علمی و صنعتی در حال رشد هستند.

او با بیان اینکه در حال حاضر چند شرکت توانمند داخلی در حوزه لیزر و پلاسما فعالیت دارد و امروز نیز مرکز لیزر و پلاسمای دانشگاه شهید چمران اهواز گشایش یافت، افزود: این ۲ مقوله در حوزه‌های پزشکی، صنعت، هواشناسی و… کاربرد‌های فراوانی دارند و هر سال نیز توسعه دانش پایه و فناوری آن با شتاب هرچه بیشتر در کشور ادامه می‌یابد.  

رحیمی با اشاره به اینکه در جنوب غرب کشور نیز به همت دانشگاه شهید چمران اهواز و اساتید حوزه فیزیک، مرکز لیزر و پلاسما با زیرساخت‌های بسیار خوبی راه‌اندازی شده است، بیان داشت: نیروی جوان و محققی که در مرکز لیزر و پلاسمای این دانشگاه ش فعالیت دارند، مهم‌ترین سرمایه‌های این مرکز هستند که آینده رو به رشد این مرکز را تضمین می‌کنند.

انتهای پیام/گ

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.