Sepanta Laser Spadan

Sepanta Laser Spadan

شرکت سپنتا لیزر اسپادان سهامی خاص
Sepanta Laser Spadan

Sepanta Laser Spadan

شرکت سپنتا لیزر اسپادان سهامی خاص

اپتیک کوانتوم و شمارش فوتون

[شمارش فوتون نشان دهنده سطح نهایی حساسیت در اندازه گیری های نوری است. امکان شناسایی تک فوتون ها ، طیف گسترده ای از کاربردهای جدید را هم در تحقیقات و هم در صنعت اکنون گشوده است.
انواع سریع آشکارسازهای فوتون حالت جامد ابزارهای ساده ، ارزان و ناهمواری را برای ثبت و برچسب گذاری فوتون ها فراهم می کنند. آشکارسازهای فوتونی ابررسانا ، چه به شکل یک نوار نانو ابررسانای فوق العاده نازک و چه یک سنسور لبه گذار ، در حال حاضر بالاترین عملکرد را دارند ، خصوصاً در طیف نوری نزدیک به مادون قرمز.   این دستگاه ها به طور معمول در آزمایش های اطلاعات کوانتومی مورد استفاده قرار می گیرند. آنها بازده کوانتومی بالا ، میزان شمارش مگاهرتز و لرزش بسیار کم را به نمایش می گذارند و می توانند به عنوان دستگاه های حلال انرژی با فوتون و یا فوتون اجرا شوند. فوتودیودهای بهمن که به طور خاص برای شمارش تک فوتون ها طراحی شده اند ، بر اساس مواد مختلف در طول 30 سال گذشته ساخته شده اند. آنها برای کاربردهای متعدد در حسگرهای نوری ، رمزنگاری کوانتومی ، محدوده نوری و Lidar ، طیف سنجی با زمان حل شده ، فلورسانس ناشی از لیزر ، نجوم و انتقال زمان نوری طراحی شده اند ، به نام چند مورد. سرانجام ، یک منطقه با سرعت رشد شمارنده های فوتونی مبتنی بر ساختارهای مختلف نانو و دستگاه های نانو ، و همچنین آشکارسازهای فوتون تابش پرانرژی برای منع گسترش ، استفاده های پزشکی و پزشکی وجود دارد. این کنفرانس مخاطبان جامعه تحقیقاتی فعال در زمینه های دانشگاهی ، صنعتی ، مرتبط با فضا ، فیزیک و تحقیقات را جمع آوری می کند.

اپتیک کوانتوم شامل انواع سیستم های آزمایشی است که در آن می توان برهم کنش اجسام کوانتومی منفرد را نزدیک به حد نهایی نوسانات اساسی کوانتوم کنترل کرد. این اجسام کوانتومی شامل اتم ، یون و فوتون و همچنین اشیا  مبتنی بر حالت جامد مصنوعی مانند الکترون در نقاط کوانتومی ، مراکز رنگی در جامدات یا کیوبیت های ابررسانا هستند. تمرکز تحقیق بر تحقق اتصال به اندازه کافی قوی بین اجسام کوانتوم است تا تعامل کنترل شده به عنوان یک عنصر سازنده پردازش اطلاعات کوانتومی مورد استفاده قرار گیرد. انتقال کوانتومی فوتون ها به حافظه های کوانتومی و دروازه های کوانتومی دو کیوبیتی اخیراً تحقق یافته و برای استفاده در شبکه های کوانتومی بزرگتر و گسترش دامنه کاربردها آماده به روز رسانی است. همه این تلاش ها نیازمند درک دقیق ترین جزئیات از فیزیک کوانتوم این اجسام و فعل و انفعالات آنها در سیستم های ترکیبی است. این هدف دامنه وسیعی از تحقیقات تجربی و نظری را تحریک می کند ، از تئوری درهم تنیدگی تا علوم مادی ، که زمینه ها همگرایی در اهداف و اصطلاحات خود را نشان می دهد. به منظور بررسی وضعیت روز دنیا در پردازش اطلاعات کوانتومی مبتنی بر فوتون ، بحث برای هر دو جنبه اساسی و همچنین تحقیقات اساسی و کاربردی با هدف تحقق کیوبیت ها و فعل و انفعالات کنترل شده باز است.

برنامه کنفرانس شامل سخنرانی های شفاهی و پوستری در موضوعاتی است که شامل:

شمارش فوتون
ردیاب های شمارش فوتونی جدید ، هم نیمه رسانا و هم ابررسانا
همبستگی پیشرفت فوت شمارش فوتون
تشخیص عدد فوتون
محدوده لیزر و انتقال زمان لیزر
دستگاه های شمارش فوتون در نجوم
فلورسانس ناشی از لیزر
تشخیص تک مولکولی
بازتاب سنجی حوزه زمان نوری
حسگرهای نوری
آشکارسازهای فوتون تابش با انرژی بالا
برنامه های تصویربرداری با استفاده از ردیاب های فوتونی چند پیکسلی
کاربردهای جدید و نوظهور شمارش فوتون.

اپتیک کوانتوم
ارتباط کوانتومی و رمزنگاری
شبیه سازی و محاسبات کوانتومی
سنجش کوانتوم
تصویربرداری کوانتومی و درهم تنیدگی اندازه گیری را افزایش داد
اجزای اساسی برای پردازش اطلاعات کوانتومی
سیستم های کوانتومی با تعامل کم
تقویت کننده ها ، حافظه ها و رابط های کوانتومی
سیستم های کوانتومی باز: رانندگی ، اتلاف و کنترل
نظریه اندازه گیری
شبکه های کوانتومی
اتم های سرد
تشخیص و اندازه گیری برای اجزای پردازش اطلاعات کوانتومی.
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.