Sepanta Laser Spadan

Sepanta Laser Spadan

شرکت سپنتا لیزر اسپادان سهامی خاص
Sepanta Laser Spadan

Sepanta Laser Spadan

شرکت سپنتا لیزر اسپادان سهامی خاص

دکتر "فاطیما ابراهیمی"

  

فاطیما ابراهیمی یک فیزیکدان اصلی تحقیق در گروه نظریه PPPL و یک محقق تحقیقاتی وابسته در گروه علوم اخترفیزیک ، دانشگاه پرینستون است. دکتر ابراهیمی دکترای خود را دریافت کرد. در فیزیک پلاسما از دانشگاه ویسکانسین-مدیسون در سال 2003.


وی پس از دریافت دکترای خود ، یک سال کاردانی تحقیقاتی در آزمایشگاه آلفون ، انستیتوی فناوری سلطنتی در سوئد بود و سپس یک همیار تحقیق و دانشمند تحقیقاتی با مرکز مرزی بنیاد ملی علوم (NSF) برای خود مغناطیسی بود سازماندهی در آزمایشگاه و اختلالات فیزیکی پلاسما (CMSO) در دانشگاه ویسکانسین. وی پیش از انتصاب پژوهشی خود در دانشگاه پرینستون در سال 2013 ، استادیار تحقیق در دانشگاه نیوهمپشایر بود.


علایق تحقیق او از پلاسمای همجوشی محدود مغناطیسی تا پلاسمای جریان محور ، مانند دیسک های برافزایشی است. تجربه تحقیقاتی اولیه وی در زمینه مگنتوهیدرودینامیک توسعه یافته نظری و جهانی محاسباتی (MHD) با کاربردهای گسترده در پلاسمای اخترفیزیکی ، آزمایشگاهی و همجوشی بوده است. علایق تحقیقاتی اصلی وی شامل: مطالعات پایداری MHD و غواصی جریان در پلاسمای همجوشی ، انتقال حرکت از پاره شدن جریان مغناطیسی و بی ثباتی مغناطیسی جریان محور ، دینام در سیستم های خود سازمان یافته مغناطیسی و جریان غالب و اتصال مجدد مغناطیسی در همجوشی / پلاسمای آزمایشگاهی و اخترفیزیکی. او مقالات زیادی را درباره طیف وسیعی از موضوعات نوشته است ، که در تعدادی از مجلات برجسته منتقدین منتشر شده است. وی دارای چندین سال تجربه موفقیت آمیز در زمینه کار با آزمایشگران در آزمایشگاه های بزرگ دانشگاه فیزیک پلاسما ، از جمله مدیسون متقارن توروس (MST) ، آزمایشگاه پلاسمای مدیسون ، NSTX / NSTX-U و آزمایش MRI PPPL است. او رهبر گروه علمی موضوعاتی برای نظریه / مدل سازی Start-up & Ramp-up بدون سلونوئید در NSTX-U است.


دکتر ابراهیمی مقام PI چندین کمک مالی DOE و NSF بوده و در چندین صفحه فعالیت داشته است. او همچنین در کمیته برنامه APS-DPP در سالهای 2011 و 2019 خدمت کرده است. وی به عنوان عضوی از گروه موضعی APS در اخترفیزیک پلاسما (GPAP) ، 2018-2021 انتخاب شده است ، عضو کمیته اجرایی APS-DPP بود ( 2013-2016) ، عضو کمیته اجرایی کنفرانس بین المللی تئوری همجوشی کنفرانس شروود (2014-2017) ، میزبان محلی کنفرانس شروود در سال 2019 و عضو کمیته برنامه جهت استراتژیک تحقیقات مغناطیسی ایالات متحده (MFR) ، 2017-2018.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.