Sepanta Laser Spadan

Sepanta Laser Spadan

شرکت سپنتا لیزر اسپادان سهامی خاص
Sepanta Laser Spadan

Sepanta Laser Spadan

شرکت سپنتا لیزر اسپادان سهامی خاص

توموگرافی انتشار پوزیترون مغزی

توموگرافی انتشار پوزیترون مغزی
عصب شناسی

اسکن PET از مغز انسان
تصویربرداری PET با اکسیژن 15 به طور غیر مستقیم جریان خون به مغز را اندازه گیری می کند. در این روش ، افزایش سیگنال رادیواکتیویته نشان دهنده افزایش جریان خون است که تصور می شود با افزایش فعالیت مغز ارتباط دارد. به دلیل نیمه عمر 2 دقیقه ای ، O-15 برای استفاده های این چنینی باید مستقیماً از یک سیکلوترون پزشکی لوله کشی شود ، که دشوار است.
  
تصویربرداری PET با 18F-FDG از این واقعیت بهره می برد که مغز به طور معمول یک کاربر سریع گلوکز است. استاندارد 18F-FDG PET مغز ، استفاده از گلوکز منطقه ای را اندازه گیری می کند و می تواند در تشخیص نوروپاتولوژیک استفاده شود.

مثال ها:

آسیب های مغزی مانند بیماری آلزایمر تا حد زیادی متابولیسم مغز گلوکز و اکسیژن را به طور همزمان کاهش می دهد. بنابراین 18F-FDG PET مغز همچنین ممکن است برای تمایز موفقیت آمیز بیماری آلزایمر از سایر فرآیندهای زوال عقل و همچنین برای تشخیص به موقع بیماری آلزایمر استفاده شود. مزیت 18F-FDG PET برای این کاربردها دسترسی بسیار گسترده تر آن است. برخی از ردیاب های رادیواکتیو که برای آلزایمر استفاده می شوند ، فلوربتاپیر 18F ، فلوتمتامول F18 ، PiB و florbetaben 18F هستند که همگی برای تشخیص پلاک های آمیلوئید بتا (نشانگر زیستی بالقوه آلزایمر) در مغز استفاده می شوند.
تصویربرداری PET با FDG همچنین می تواند برای محلی سازی کانون تشنج مورد استفاده قرار گیرد: کانون تشنج به عنوان هیپومتابولیک در طی یک اسکن متناوب ظاهر می شود. ردیاب های رادیویی متعددی (به عنوان مثال رادیو لیگاند) برای PET ساخته شده اند که لیگاند زیرگروه های خاص گیرنده عصبی مانند [11C] راکلوپراید ، [18F] fallypride و [18F] desmethoxyfallypride برای گیرنده های دوپامین D2 / D3 ، [11C] McN 5652 و [11C] هستند DASB برای انتقال دهنده های سروتونین ، [18F] Mefway برای گیرنده های سروتونین 5HT1A ، [18F] Nifene برای گیرنده های استیل کولین نیکوتینیک یا بسترهای آنزیمی (به عنوان مثال 6-FDOPA برای آنزیم AADC). این عوامل تجسم استخرهای گیرنده عصبی را در زمینه کثرت بیماری های اعصاب و روان و نورولوژیک مجاز می دانند.
توسعه تعدادی کاوشگر جدید برای غیرتهاجمی ، in vivo تصویربرداری PET از تجمع عصبی در مغز انسان ، تصویربرداری آمیلوئید را به آستانه استفاده بالینی آورده است. اولین کاوشگرهای تصویربرداری آمیلوئید شامل 2- (1- {6 - [(2- [18F] فلوئوراتیل) (متیل) آمینو] -2-نفتیل} اتیلیدن) مالونونیتریل ([18F] FDDNP) [15] تولید شده در دانشگاه کالیفرنیا ، لس آنجلس و N-methyl- [11C] 2- (4'-methylaminophenyl) -6-hydroxybenzothiazole [16] (اصطلاحاً به عنوان ترکیب B پیتسبورگ) در دانشگاه پیتسبورگ ایجاد شده است. این پروب های تصویربرداری آمیلوئید امکان مشاهده پلاک های آمیلوئید در مغز بیماران آلزایمر را فراهم می کند و می تواند به پزشکان در تشخیص مثبت بالینی AD قبل از مرگ کمک کند و به توسعه درمان های جدید ضد آمیلوئید کمک کند. [11C] PMP (N- [11C] methylpiperidin-4-yl propionate) یک داروی رادیو دارویی جدید است که در تصویربرداری PET برای تعیین فعالیت سیستم انتقال دهنده عصبی استیل کولینرژیک با فعالیت به عنوان یک بستر برای استیل کولین استراز استفاده می شود. معاینه بعد از مرگ بیماران AD کاهش سطح استیل کولین استراز را نشان داده است. [11C] PMP برای نقشه برداری از فعالیت استیل کولین استراز در مغز استفاده می شود ، که می تواند تشخیص های AD قبل از مرگ را فراهم کند و به نظارت بر درمان های AD کمک کند.  Avid Radiopharmaceuticals ترکیبی به نام florbetapir تولید و تجاری کرده است که از رادیونوکلئید فلورین 18 با دوام بیشتر برای تشخیص پلاکهای آمیلوئید با استفاده از اسکن PET استفاده می کند.

عصب روانشناسی یا علوم اعصاب شناختی
برای بررسی ارتباط بین فرآیندهای خاص روانشناختی یا اختلالات و فعالیت مغز.

روانپزشکی
بسیاری از ترکیبات که به طور انتخابی به گیرنده های عصبی مورد علاقه در روانپزشکی بیولوژیکی متصل می شوند با C-11 یا F-18 برچسب گذاری رادیویی شده اند. رادیو لیگاند هایی که به گیرنده های دوپامین متصل می شوند (گیرنده های جذب D1 ، [19] D2 ، [20] [21] جذب گیرنده ها ، گیرنده های سروتونین (5HT1A ، 5HT2A ، انتقال دهنده گیرنده ها) گیرنده های افیونی (mu و کاپا) گیرنده های کولینرژیک (نیکوتین و ماسک) سایت های دیگر با موفقیت در مطالعات با افراد انسانی استفاده شده است. مطالعاتی در مورد بررسی وضعیت این گیرنده ها در بیماران در مقایسه با افراد سالم در اسکیزوفرنیا ، سو substance مصرف مواد ، اختلالات خلقی و سایر شرایط روانی انجام شده است.

جراحی استریوتاکتیک و جراحی رادیو جراحی
جراحی هدایت شده با تصویر PET درمان تومورهای داخل جمجمه ، ناهنجاری های شریانی و سایر بیماری های قابل جراحی را تسهیل می کند.
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.