Sepanta Laser Spadan

Sepanta Laser Spadan

شرکت سپنتا لیزر اسپادان سهامی خاص
Sepanta Laser Spadan

Sepanta Laser Spadan

شرکت سپنتا لیزر اسپادان سهامی خاص

لیزرهای پزشکی

انواع لیزر


موارد زیر برخی از لیزرهای پزشکی رایج است:


لیزرهای گازی

لیزر دی اکسید کربن یک لیزر گازی است که از اشعه مادون قرمز در 10600 نانومتر استفاده می کند و توسط آب موجود در بافت ها جذب می شود و فقط در دمای 100 درجه سانتیگراد بخار می شود و رگ های خونی را آب بندی می کند. همچنین برای جلوگیری از گسترش سلولهای توموری ، عروق لنفاوی را می بندد و انتهای بریده شده اعصاب را برای جلوگیری از تشکیل نوروم مهر و موم می کند. در گوش و حلق و بینی ، زنان ، جراحی پلاستیک و فک و صورت و اورولوژی استفاده می شود. در حال حاضر توسط الیاف انعطاف پذیر قابل حمل نیست.

  

لیزر آرگون یکی دیگر از لیزرهای گازی به رنگ سبز آبی با چندین طول موج است که عمدتا در 488 و 514 نانومتر است. این رگهای خونی را به طور مagثر انعقاد می کند و در جراحی بینی در گوش ، زخم های خونریزی دهنده معده و اثنی عشر و از بین بردن ضایعات عروقی یا پولیپ و تومورهای کوچک پوست ، از نوع خوش خیم و بدخیم استفاده می شود. با الیاف نوری انعطاف پذیر قابل استفاده است.


لیزرهای فیبر

لیزر Nd-YAG (Neodymium-YAG) لیزر فیبر دوپ است که نور مادون قرمز در 1060 نانومتر تولید می کند و برای مهر و موم عروق خونی طبیعی و غیر طبیعی استفاده می شود. در انواع بافتهای بی رنگ و همچنین رنگدانه جذب می شود. این دارو برای درمان ضایعات استنوتیک یا گرانولوماتوز ، تومورهای خوش خیم و سرطان دهان ، در نای ، درخت برونش ، دستگاه گوارش و دستگاه ادراری استفاده می شود.


رنگ لیزر

لیزر رنگ زرد پالسی نمونه ای از لیزر رنگ (580-595 نانومتر) است و به طور گسترده ای برای ایجاد اختلال در رگ های خونی استفاده می شود زیرا اکسی هموگلوبین به بهترین وجه نور زرد را جذب می کند.


لیزرهای حالت جامد

لیزر KTP با استفاده از یک بلور پتاسیم-تیتانیل فسفات که توسط لیزر Nd: YAG پمپ می شود ، باعث تولید نور سبز در 532 نانومتر می شود. رگهای خونی را منعقد می کند.


لیزرهای اگزایمر

لیزرهای اکسیمر UV از گازهای نجیب یونیزه تولید می شوند و با تبدیل بافت از جامد به بخار مستقیماً و بدون حرارت زیاد ، فرسایش را انجام می دهند.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.