Sepanta Laser Spadan

Sepanta Laser Spadan

شرکت سپنتا لیزر اسپادان سهامی خاص
Sepanta Laser Spadan

Sepanta Laser Spadan

شرکت سپنتا لیزر اسپادان سهامی خاص

واژه نامه فوتونیک

فوتونیک علم در مورد ماهیت دوگانه نور است و تأکید دارد که هم ذره است و هم موج. این تحقیق و کاربرد نور از فرابنفش به مادون قرمز را پوشش می دهد. از جمله عناصر فوتونیک مورد بررسی در کالج علوم نوری موارد زیر است:


تجسم و تجسم 3 بعدی

  

حضور از راه دور به مجموعه ای از فن آوری ها گفته می شود که به فرد اجازه می دهد احساس کند گویی وجود دارد ، از طریق telerobotic در مکانی غیر از مکان واقعی خود ، حال حاضر را نشان دهد یا تأثیر بگذارد. هولوگرافی پویا یکی از رویکردهای تحقق حضور از راه دور است.


تعویض تمام اپتیکال


سوئیچینگ تمام نوری به طور کلی به سوئیچ اشاره دارد که به صورت مکانی جریان اطلاعاتی را که بر روی یک پرتو نور حمل می شود هدایت می کند. AOS غالباً دستگاهی است که یک پرتوی نور ، پرتوی کنترل ، به ماده ای هدایت می شود که خصوصیات آن تغییر می یابد ، که به نوبه خود بر پرتوی دوم نور ، پرتو سیگنال تأثیر می گذارد. از این طریق ممکن است بتوان ترانزیستورهای نوری را ایجاد کرد که با سرعتی بسیار بالاتر از نمونه های الکتریکی خود کار می کنند.


چشم انعطاف پذیر الکتریکی


عینک های تطبیقی ​​برقی از طریق نمایشگرهای pop-up اطلاعات خاص زمینه خاصی را در اختیار کاربر قرار می دهد و یا قدرت نوری خود را براساس نیاز کاربر تنظیم می کند. یک مثال ساده از عینک های تطبیقی ​​الکتریکی ، دو کانونی الکتریکی است ، جایی که با اعمال ولتاژ روی کریستال های مایع که بخشی از لنز هستند ، قدرت کانونی لنز تغییر می کند ، به طوری که کاربر می تواند بدون نیاز به تعویض از فاصله ، بخواند یا ببیند عینک.


الکترو اپتیک


این شاخه از فناوری شامل اجزا، ، دستگاه ها و سیستم هایی است که با تغییر در خصوصیات نوری ماده با استفاده از یک میدان الکتریکی کار می کنند. بنابراین ، این امر مربوط به تعامل بین الکترومغناطیسی (نوری) و الکتریکی (الکترونیکی) مواد است. مواد الکترواپتیکی شامل پلیمرهای لیتیوم نیوبات و الکترواپتیک است که طی دهه گذشته مورد پیشرفت چشمگیری قرار گرفته اند و دارای پتانسیل ادغام با فوتونیک سیلیکون هستند.


فیبرهای نوری و لیزرهای الیافی


لیزر فیبر یا لیزر فیبر لیزری است که در آن ماده فعال افزایش یک فیبر نوری است که با عناصر کمیاب خاکی مانند اربیوم ، ایتربیوم ، نئودیمیم ، دیسپروزیم ، پرازودیمیم و تولیوم دوپ شده است. آنها مربوط به تقویت کننده های الیاف دوپ شده هستند ، که تقویت نور را بدون لیز زدن فراهم می کنند. غیرخطی بودن فیبر ، مانند پراکندگی رامان تحریک شده یا اختلاط چهار موج ، همچنین می تواند سود ایجاد کند و بنابراین می تواند برای افزایش لیزر فیبر مفید باشد.


اپتیک های یکپارچه شده


هدف از فناوری نوری مجتمع ساخت به اصطلاح دستگاه های نوری یکپارچه یا مدارهای مجتمع فوتونیکی است که حاوی چندین م componentsلفه نوری است که برای انجام برخی عملکردهای کم و بیش پیچیده ترکیب شده اند. در بیشتر موارد ، دستگاه های نوری یکپارچه از هدایت کننده های موج نوری برای هدایت نور به اطراف دستگاه استفاده می کنند ، دقیقاً به همان روشی که هادی ها الکترون ها را به اطراف تراشه نیمه هادی هدایت می کنند.


یکپارچه سازی ناهمگن


ادغام ناهمگن به فرآیند ترکیب چندین ماده مختلف در یک پلت فرم یکپارچه برای دستیابی به یک مدار مجتمع فوتونیک با کارایی بالا اشاره دارد. ادغام ناهمگن اغلب در فوتونیک مورد نیاز است ، زیرا در میان مواد فوتونی شایع فقط نیمه هادی ها مانند فسفید ایندیم قادر به انجام همه توابع مورد نیاز هستند. به عنوان مثال یکپارچه سازی ناهمگن می تواند اتصال یک لیزر نیمه هادی III-V به یک مدار فوتونیک سیلیکون باشد ، زیرا لیزر نمی تواند مستقیماً در سیلیکون ساخته شود.


لیزرهای نیمه هادی با قدرت بالا


لیزرهای نیمه هادی لیزرهایی هستند که بر اساس رسانه های افزایش نیمه هادی ساخته می شوند ، جایی که بهره نوری معمولاً با انتشار تحریک شده در یک انتقال بین باند تحت شرایط تراکم حامل بالا در باند هدایت به دست می آید. لیزرهای نیمه هادی استفاده گسترده ای را می بینند زیرا اغلب می توان آنها را به طور مثر از طریق الکتریکی پمپ کرد. استفاده متعارف از لیزرهای نیمه رسانا در الکترونیک مصرفی (دستگاههای پخش DVD) و ارتباطات نوری به طور کلی به انرژی بالاتر از 1-5 میلی وات نیاز ندارند. اخیراً ، تحقیقات در OSC و جاهای دیگر منجر به توسعه سیستم های لیزری مبتنی بر نیمه هادی با توان در سطح 1 وات تا 1 کیلو وات شده است و از آنها به عنوان لیزرهای نیمه رسانای با قدرت بالا یاد می شود.


تله زدن سبک


این به دام افتادن نور در داخل یک ماده نوری با شکست و بازتاب نور در زوایای بحرانی است. در یک دستگاه فتوولتائیک یا آشکارساز نوری ، نور محبوس شده بیشتر در مواد حرکت می کند ، احتمال جذب و از این رو احتمال تولید حامل های شارژ و از این رو جریان فتوکال بسیار افزایش می یابد.


نانوفوتونیک


نانوفوتونیک رفتار نور را در مقیاس نانومتر مطالعه می کند. به عنوان شاخه ای از فوتونیک در نظر گرفته می شود که با برهم کنش نور با ذرات یا مواد در مقیاس های طول عمق موج عمیق سروکار دارد. همچنین به دستگاه های در مقیاس نانو اشاره دارد که در حال تولید برای مدیریت ژن نور هستند

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.