Sepanta Laser Spadan

Sepanta Laser Spadan

شرکت سپنتا لیزر اسپادان سهامی خاص
Sepanta Laser Spadan

Sepanta Laser Spadan

شرکت سپنتا لیزر اسپادان سهامی خاص

دستگاه های تصویربرداری تشخیصی (OCT ، MRI و PET)

دستگاه های تصویربرداری تشخیصی (OCT ، MRI و PET)



مسلماً عیب یابی بیشترین تأثیر را در جنبه پزشکی دارد که توسط فوتونیک تغییر کرده است. به عنوان مثال ، اسکن های OCT نوعی ظهور مدرن است که می تواند بسیاری از شرایط آزار دهنده را تشخیص دهد. اولین و تأثیرگذارترین منطقه ای که OCT از آن بهره مند شده است چشم پزشکی است. اسکن چشم با استفاده از OCT می تواند گلوکوم ، رتینوپاتی و سایر اشکال تخریب بینایی مهم را تشخیص دهد. این روش در تشخیص اختلالات جدید شبکیه بسیار حیاتی بوده و اکنون در کلینیک مدرن بینایی سنجی یک اصل است.

  

به همین ترتیب ، MRI ، CT و سایر روش های تصویربرداری نیز به پیشرفت تشخیص سلامت زنان کمک کرده اند. اینها با جایگزینی آنها با یک اسکن ساده ، نیاز به فرآیندهای دست و پاگیر و تهاجمی را از بین می برند. اطلاعات بیشتر در این مورد در زیر است.


یک روش تصویربرداری در حال رشد به نام PET (توموگرافی انتشار پوزیترون) متکی به پیشرفت های صورت گرفته در فوتونیک و زیست شناسی مولکولی است. PET از اشعه گاما استفاده می کند تا فرآیندهای متابولیک درون بدن را ترسیم کرده و ریشه های بیماری را بهتر ردیابی کند. این روش به ویژه در تشخیص سرطان بسیار مفید شده است. منطقه دیگری که برای PET کاربردی پیدا کرده است ، عصب شناسی و تولید دارو برای هر دو منطقه فوق است. متأسفانه ، اگرچه PET نسبت به نمونه های CT / OCT کمتر تهاجمی است ، اما همچنان بیمار را در معرض دوزهای زیادی از اشعه یونیزان قرار می دهد.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.