Sepanta Laser Spadan

Sepanta Laser Spadan

شرکت سپنتا لیزر اسپادان سهامی خاص
Sepanta Laser Spadan

Sepanta Laser Spadan

شرکت سپنتا لیزر اسپادان سهامی خاص

نانوفوتونیک

در نظر گرفتن رهنمودهای آینده و زمینه های امیدوار کننده تحقیق


حتی اگر کاربردهای زیادی برای نانوفوتونیک وجود دارد ، برخی از مناطق تحقیق بیش از سایر مناطق مورد توجه قرار گرفته اند. بسیاری از دانشمندان احساس می کنند قرن بیست و یکم زمانی خواهد بود که فوتونیک و فناوری نانو به درستی با هم در نانوفوتونیک ادغام می شوند.

  

اپتیک کوانتوم و پلاسمونیک دو منطقه بسیار بهم پیوسته هستند که بسیار مورد توجه قرار گرفته اند. بسیاری از این موارد به این واقعیت مربوط می شود که فرایندهای کارخانه مولکولی و تولید نانو منجر به تولید گونه ها ، مواد و محصولات در مقیاس نانومتر شده است. از آنجا که اثرات کوانتومی در پایین تر از مقیاس نانو غلبه می کنند ، نقاط کوانتومی نمونه خاصی از موارد در این زمینه است. این می تواند منجر به رنگهای بسیار خالص و نمایشگرهای با وضوح بالا شود ، احتمالاً منجر به تصویربرداری بهتر از اشیا biological بیولوژیکی و پیشرفت چشمگیر در اپتیک کوانتوم و ارتباطات و پردازش اطلاعات کوانتومی می شود.


نانوفوتونیک همچنین ممکن است در کار در زمینه تقویت الکترومغناطیسی نقش داشته باشد ، و این ممکن است منجر به تشخیص پزشکی بهتر و سلولهای خورشیدی با لایه نازک با کارایی بیشتر شود. با این حال ، کار با تراشه های فوتونیک ممکن است مهمترین باشد. دانشمندان مرکز تعالی CUDOS ARC در دانشکده فیزیک و مرکز علوم نانو سیدنی در دانشگاه سیدنی این را نشان می دهند. این دانشمندان و سایرین وقت خود را صرف توسعه یک تراشه رایانه ای کرده اند که اساساً کل شبکه نوری را در تراشه ای به اندازه تصویر بند انگشتی انسان قرار خواهد داد. این ممکن است به مهندسان اجازه دهد تا انرژی نور را به گونه ای پردازش کنند که انرژی به راحتی در قطعات رایج فناوری مانند دستگاه های هوشمند ادغام شود. این امر منجر به پردازش اطلاعات بهتر با بسیاری از دستگاه ها می شود.


در پایان ، با همه این برنامه های مختلف ، یک اشتراک مشخص وجود دارد. نانوفوتونیک یک حوزه گسترده تحقیقاتی است که به سمت جلو حرکت می کند.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.