Sepanta Laser Spadan

Sepanta Laser Spadan

شرکت سپنتا لیزر اسپادان سهامی خاص
Sepanta Laser Spadan

Sepanta Laser Spadan

شرکت سپنتا لیزر اسپادان سهامی خاص

تدریس آناتومی با شکوفه ساتری

آناتومیست ها برای مطالعه ساختارهای بدن دو رویکرد کلی را در پیش می گیرند: منطقه ای و سیستمیک. آناتومی منطقه ای مطالعه روابط متقابل همه ساختارهای یک منطقه خاص از بدن مانند شکم است. مطالعه آناتومی منطقه ای به ما کمک می کند تا روابط متقابل ساختارهای بدن را درک کنیم ، از جمله اینکه عضلات ، اعصاب ، رگ های خونی و سایر ساختارها با هم همکاری می کنند تا یک منطقه خاص از بدن را خدمت کنند. در مقابل ، آناتومی سیستمیک مطالعه ساختارهایی است که یک سیستم بدن گسسته را تشکیل می دهد - یعنی گروهی از ساختارها که با هم کار می کنند تا عملکرد منحصر به فرد بدن را انجام دهند. به عنوان مثال ، یک مطالعه آناتومیک سیستمیک روی سیستم عضلانی ، تمام عضلات اسکلتی بدن را در نظر می گیرد.

  

در حالی که آناتومی مربوط به ساختار است ، فیزیولوژی مربوط به عملکرد است. فیزیولوژی انسان ، مطالعه علمی شیمی و فیزیک ساختارهای بدن و روشهای همکاری آنها برای حمایت از عملکردهای زندگی است. بیشتر مطالعات فیزیولوژیک بر روی تمایل بدن به هموستاز متمرکز است. هموستاز وضعیت داخلی ثابت است که توسط موجودات زنده حفظ می شود. مطالعه فیزیولوژی مطمئناً شامل مشاهده ، هم با چشم غیر مسلح و هم با میکروسکوپ و همچنین دستکاری و اندازه گیری است. با این حال ، پیشرفت های فعلی در فیزیولوژی معمولاً به آزمایش های آزمایشگاهی با دقت طراحی شده بستگی دارد که عملکرد بسیاری از ساختارها و ترکیبات شیمیایی تشکیل دهنده بدن انسان را نشان می دهد.


مانند آناتومیست ها ، فیزیولوژیست ها معمولاً در شاخه خاصی از فیزیولوژی تخصص دارند. به عنوان مثال ، فیزیولوژی مغز و اعصاب مطالعه مغز ، نخاع و اعصاب و نحوه همکاری این دو برای انجام عملکردهای پیچیده و متنوع مانند بینایی ، حرکتی و تفکر است. فیزیولوژیست ها ممکن است از سطح اندام (به عنوان مثال کارهایی که قسمتهای مختلف مغز انجام می دهند) تا سطح مولکولی (مانند بررسی نحوه حرکت سیگنال الکتروشیمیایی در امتداد اعصاب) کار کنند.


فرم ارتباط نزدیک با عملکرد در همه موجودات زنده دارد. به عنوان مثال ، فلپ نازک پلک شما می تواند به پایین بریزد تا ذرات گرد و غبار را از بین ببرد و تقریباً بلافاصله به عقب بلغزانید تا به شما امکان دیدن دوباره را بدهد. در سطح میکروسکوپی ، ترتیب و عملکرد اعصاب و ماهیچه هایی که به پلک خدمت می کنند ، امکان عمل سریع و عقب نشینی آن را فراهم می کند. در سطح کمتری از تجزیه و تحلیل ، عملکرد این اعصاب و عضلات نیز به برهمکنش مولکول ها و یون های خاص متکی است. حتی ساختار سه بعدی مولکول های خاص برای عملکرد آنها ضروری است.


اگر به طور مداوم فرم ساختارهایی را که مطالعه می کنید با عملکرد آنها مرتبط کنید ، مطالعه شما در مورد آناتومی و فیزیولوژی منطقی تر خواهد بود. در حقیقت ، تلاش برای مطالعه آناتومی بدون درک فیزیولوژی که ساختار بدن از آن پشتیبانی می کند ، تا حدودی ناامیدکننده است. برای مثال تصور کنید که اگر تصوری از عملکرد دست ندارید ، می خواهید از چینش منحصر به فرد استخوان های دست انسان قدردانی کنید. خوشبختانه ، درک شما از نحوه دستکاری دست انسان در ابزارها - از قلم گرفته تا تلفن های همراه - به شما کمک می کند تا از راستای منحصر به فرد انگشت شست در مقابل چهار انگشت قدردانی کنید ، و از این طریق دست خود را به ساختاری می رساند که به شما امکان می دهد اشیا را فشرده و بگیرید و متن را تایپ کنید پیام ها.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.