Sepanta Laser Spadan

Sepanta Laser Spadan

شرکت سپنتا لیزر اسپادان سهامی خاص
Sepanta Laser Spadan

Sepanta Laser Spadan

شرکت سپنتا لیزر اسپادان سهامی خاص

نکات مطالعه برای دانشجویان فیزیک مقدماتی

نکات مطالعه برای دانشجویان فیزیک مقدماتی


پیروی از این نکات و پیشنهادات زمان و تلاش بیشتری نسبت به مطالعه گاه به گاه متن خواهد داشت ، اما با صرفه جویی در وقت هنگام انجام مشکلات ، درک بهتر فیزیک و افزایش اعتماد به نفس در امتحانات ، بازده زیادی خواهد داشت.

  

نکات کلی

با این دوره همراه باشید. اگر عقب بیفتید ، رسیدن به آن بسیار دشوار است. اگر این توصیه را نادیده می گیرید و عقب می افتید (این اتفاق برای بهترین های ما گاهی می افتد) ، و اگر نمی توانید زمان لازم را برای انجام یک کار کاملاً مناسب برای رسیدن به زمان لازم بسازید ، از مطالب دوره گذشته صرف نظر کنید برای مهمترین نکات آن و رفتن به یک مطالعه کامل از مواد دوره فعلی. تلاش برای مطالعه دقیق مطالب هفته گذشته معمولاً منجر به یک هفته عقب ماندن برای کل ترم می شود.

قبل از شرکت در سخنرانی ها ، مطالعه را انجام دهید. از این طریق نیازی به یادداشت برداری در مورد همه سخنرانهای مدرس نخواهید داشت ، زیرا قبلاً برخی از مطالب را خواهید فهمید و می دانید که در کتاب درسی شما با برخی از آنها به خوبی رفتار شده است. اگر از این توصیه پیروی کنید ، می توانید از سخنرانی برای سخنرانی مناسب استفاده کنید: پرسیدن سوالات  ، دنبال کردن تظاهرات ، کشف چگونگی انطباق مطالب این هفته با ساختار کلی دوره و کسب درک مفهومی از مطالب مورد مطالعه . در عین حال می توانید از متن مورد نظر برای نوشتار مناسب استفاده کنید: ارائه مشتقات و مشکلات نمونه و صحیح گرفتن جزئیات.

هر روز کمی وقت به مطالعه فیزیک اختصاص دهید ، نه اینکه یک بار در هفته وقت زیادی را صرف کنید: این امر باعث می شود تا مواد غوطه ور شوند.

در این دوره چند دوست پیدا کنید و مطالب را در گروه های کوچک انجام دهید. از این گروه ها برای بحث ، پیشنهاد مشکلات و همراهی استفاده کنید. ایده ها را به درون گلدان گروه پرتاب کنید و همچنین از آن ایده بگیرید. از گروه مطالعه خود به عنوان عصا استفاده نکنید.

در جلسات کنفرانس دوره شرکت کنید تا تکنیک های غیر رسمی را یاد بگیرید که از طریق روش سخنرانی به خوبی آموزش داده نشده اند.

حفظ نکنید. تقریباً در همه موارد ، وسوسه حفظ کردن بیانگر یک عدم درک ساده است. به قول چارلز میسنر: "حفظ معادله F = ma آسان است ، استفاده از آن دشوار است و حتی درک آن دشوارتر است."

نکاتی درباره خواندن

پرخاشگرانه بخوانید. میزان خواندن اختصاص داده شده در یک دوره فیزیک بسیار کمتر از میزان مطالعه در یک دوره ادبیات یا یک جامعه شناسی خواهد بود ، اما خواندن بسیار متراکم تر است و معلم شما انتظار دارد که آن را به طور کامل ، متفکرانه و انتقادی بخوانید. با مداد و کاغذ در دست بخوانید و خود جبر را دنبال کنید. لیستی از سوالات و نکاتی را که نمی فهمید نگه دارید.

در کتاب خود یادداشت برداری کنید. مهمترین نکات را علامت گذاری کنید و دلیل مهم بودن آنها را ثبت کنید. اقدام برای تصمیم گیری در مورد مهم اولین قدم در تبدیل خواندن از صفحه غیرفعال تبدیل به نفوذ فعال ، پرخاشگرانه - و پاداش دهنده است. (برخی از دانش آموزان با برجسته سازی با نشانگر زرد یادداشت برداری می کنند. این درست است ، اما در دام برجسته سازی همه چیز در کتاب خود قرار نگیرید!)

مشکلات نمونه را با دقت بررسی کنید.

اگر خواندن بیش از حد متراکم است ، سعی کنید یک بار آنرا اسکیم کنید تا مروری بر آنچه اتفاق می افتد ، بپردازید و بار دیگر با جزئیات بخوانید.

مطالعه فعال و پرخاشگرانه ای که در اینجا مورد حمایت قرار می گیرد بسیار وقت گیر است. آن را برای مهمترین قسمتهای کتاب درسی خود رزرو کنید. شاید بتوانید معلم خود را به لیست مهمترین بخشها برسانید یا مجبور باشید خودتان تصمیم بگیرید.

نکاتی درباره سخنرانی ها

با پرخاشگری گوش کنید. آنچه از سخنرانی به دست می آورید متناسب با آنچه در آن سخنرانی می کنید است. اگر سخنرانی را دنبال می کنید ، به مطالب فکر می کنید ، سوالات  می کنید و به آنچه اتفاق می افتد اهمیت می دهید ، در این صورت سخنرانی برای شما یک تجربه یادگیری فعال و سازنده خواهد بود. اگر نشسته در صندلی خود نشسته اید ، پس از آن سخنرانی به شما کمر درد می دهد و کمی بیشتر.

بیایید برای سخنرانی مسلح به سوالات معلمتان ، که از انجام خواندن توسعه یافته است.

بعضی از دانشجویان عادت دارند که یادداشت های سخنرانی خود را بازنویسی کنند یا سخنرانی های ضبط شده را ضبط کنند و سپس دو بار به آنها گوش دهند. ما این اقدامات را دلسرد نمی کنیم ، نه به دلیل بی فایده بودن آنها ، بلکه به دلیل سودآوری کمتری نسبت به سایر روش های مورد استفاده در اینجا است. (به طور خاص ، ضربه زدن روی یک سخنرانی صفحه مهم تخته سیاه را ضبط نمی کند.)

از طرف دیگر ، بسیاری از دانشجویان بررسی لیست هر سخنرانی را با تهیه یک لیست ساده از مهمترین مباحث و همچنین لیستی متفاوت از جنبه های گیج کننده که نیاز به توضیح دارند ، مفید می دانند. این بررسی می تواند از طریق یادداشت های شما یا در حافظه یا در گروه مطالعه انجام شود ، اما بهتر است خیلی زود پس از سخنرانی انجام شود.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.