Sepanta Laser Spadan

Sepanta Laser Spadan

شرکت سپنتا لیزر اسپادان سهامی خاص
Sepanta Laser Spadan

Sepanta Laser Spadan

شرکت سپنتا لیزر اسپادان سهامی خاص

لیزر Endovenous

مواد و روش ها


لیزر Endovenous با استفاده از یک فیبر نوری که به داخل رگ برای درمان وارد می شود ، واریس را درمان می کند و نور لیزر ، به طور معمول در قسمت مادون قرمز طیف ،  به داخل رگ می تابد. این امر باعث انقباض ورید می شود و فیبر نوری به آرامی خارج می شود. برخی از عوارض جزئی می تواند رخ دهد ، از جمله ترومبوفلبیت ، درد ، هماتوم ، ورم و عفونت ، که می تواند منجر به سلولیت شود. 

  

EVLT همان معنی ELT دارد ، اما یک نام تجاری متعلق به Diomed است و به عنوان نام واحد درمان لیزر 910 نانومتری آنها برای ELT استفاده می شود. لیزر 810 نانومتری طول موج فیبر لیزر اصلی است که دکتر لوئیز ناوارو ، دکتر کارلوس استخوان و دکتر رابرت مین ، در مرکز درمان رگ در نیویورک ، نیویورک. [نیاز به منبع] متعاقباً ، الیاف مختلف دیگری با طول موج های مختلف در دسترس قرار گرفتند. طول موج متغیر هر کدام به حداکثر رساندن آسیب موضعی به یک جز از ورید واریسی یا خون موجود در آن در حالی که آسیب به بافتهای مجاور را به حداقل می رساند.


در طی این روش ، یک کاتتر با یک فیبر لیزر تحت هدایت سونوگرافی از طریق یک سوراخ کوچک به داخل ورید صافن بزرگ (GSV) یا ورید صافن کوچک (SSV) وارد می شود. سپس کاتتر ، همچنین تحت هدایت سونوگرافی ، تا سطح کشاله ران یا زانو پیشرفته می شود. بی حسی موضعی رقیق در اطراف و در امتداد ورید (نفوذ اطراف عروقی) با استفاده از تصویربرداری سونوگرافی برای قرار دادن محلول بی حسی موضعی در اطراف ورید ، عمدتا در یک مکان زیر صورت تزریق می شود. این روش از روش بیهوشی موضعی تومس (TLA) ناشی می شود که برای برخی از روشهای لیپوساکشن ایمن و مثر بوده است. لیزر فعال می شود در حالی که کاتتر یا فیبر لیزر به آرامی خارج می شود ، و در نتیجه باعث از بین رفتن ورید صافنوس در تمام طول آن می شود. این درمان که بدون آرام بخشی انجام می شود ، معمولاً بین 1 تا دو ساعت به طول می انجامد و بیمار با قدرت خود بیرون می رود. پا را باندپیچی کرده و یا در جورابی قرار دهید که بیمار تا سه هفته بعد از آن می پوشد.


اسکلروتراپی فوم یا فلبکتومی سرپایی اغلب در زمان انجام این روش یا طی 1-2 هفته اول برای درمان رگهای واریسی شاخه انجام می شود. با این حال ، برخی از پزشکان این روشها را در زمان ELT انجام نمی دهند زیرا رگهای واریسی می توانند به خودی خود در نتیجه کاهش ریفلاکس از ورید بزرگ صافن بهبود یابند.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.