Sepanta Laser Spadan

Sepanta Laser Spadan

شرکت سپنتا لیزر اسپادان سهامی خاص
Sepanta Laser Spadan

Sepanta Laser Spadan

شرکت سپنتا لیزر اسپادان سهامی خاص

کتاب فیزیک پلاسما

تمام زمینه های مدرن فیزیک پلاسما مانند پلاسمای دمای پایین ، تخلیه های پلاسما و تشخیص پلاسما را پوشش می دهد

بر دیدگاه تجربی و کاربردهای آزمایشگاهی تأکید دارد

مقدمه ای برای تحقیقات مقدماتی در مورد پلاسمای پیچیده ، مانند پلاسمای غیر خنثی یا غبارآلود است

هم می تواند به عنوان متن تحصیلات تکمیلی برای تازه واردان در این زمینه باشد و هم مرجع محققان حرفه ای پلاسمای دمای پایین

شامل مقدمه ها و خلاصه های فصل ، بسیاری از ارقام با کیفیت بالا ، درج های جعبه ای ، مشکلات و راه حل ها ، و همچنین واژه نامه

  

ویرایش جدید و گسترده این کتاب درسی مقدمه ای جامع در مورد فرآیندهای اساسی در پلاسما را نشان می دهد و نشان می دهد که همان مفاهیم اساسی ، پلاسمای تخلیه گاز سرد ، پلاسمای فضایی و پلاسمای همجوشی گرم را توصیف می کنند. با شروع از رانش ذرات در میدان های مغناطیسی ، اصول همجوشی حبس مغناطیسی توضیح داده شده و با همجوشی لیزر مقایسه می شود. فرایندهای جمعی از نظر امواج پلاسما و بی ثباتی ها مورد بحث قرار می گیرند. مفاهیم توصیف پلاسما توسط مگنتوهیدرودینامیک ، تئوری جنبشی و شبیه سازی ذرات به صورت گام به گام معرفی شده اند. به اثرات بار فضایی در مناطق غلاف ، لایه های دوتایی و دیودهای پلاسما توجه لازم داده می شود. سازوکارهای اساسی جدید پلاسمای گرد و غبار بررسی و در چارچوب پلاسمای معمولی ادغام شده است. این کتاب با شرح مختصر ترشحات مدرن پلاسما به پایان می رسد.


این متن که توسط یک محقق مشهور بین المللی در فیزیک تجربی پلاسما نوشته شده است ، دستگاه ریاضی را ساده نگه می دارد و بر مفاهیم اساسی آن تأکید می کند. رهنمودهای فیزیک پلاسما با انبوهی از مثالهای عملی ، ترجیحاً از تشخیص پلاسما ، نشان داده شده است. در آنجا ، روشهای کاوشگر لانگمیر ، تداخل سنجی لیزر ، صدای یونوسفر ، چرخش فارادی و تشخیص پلاسمای گرد و غبار بحث شده است. این کتاب گرچه در درجه اول به دانشجویان فیزیک پلاسما پرداخته است ، اما محققان در رشته های همسایه مانند علوم فضایی ، اخترفیزیک ، علوم مواد ، فیزیک کاربردی و مهندسی برق به راحتی در دسترس هستند.


این نسخه دوم به طور کامل تجدید نظر شده است و شامل بخشهای قابل توجهی بزرگ در تشخیص پلاسما ، پلاسمای غبارآلود و ترشحات پلاسما است. تکنیک های کاوشگر به نظریه اساسی و مجموعه ای از مثالهای عملی برای تکنیک های کاوشگر در پلاسما های dc ، rf و فضایی مرتب شده اند. موضوعات جدید در پلاسمای گرد و غبار ، مانند بلورهای پلاسما ، گلوله های یوکاوا ، انتقال فاز و نیروهای جذاب به کار گرفته شده است. فصل تخلیه های پلاسما اکنون شامل یک بخش جدید در مورد پاشش مگنترون ضربه ای معمولی و با قدرت بالا است. اثر عدم تقارن الکتریکی اخیراً کشف شده در تخلیه های RF خازنی توصیف شده است.


متن بر اساس دوره مقدماتی فیزیک پلاسما و دوره های پیشرفته در تشخیص پلاسما ، پلاسمای غبارآلود و امواج پلاسما است که نویسنده به مدت سه دهه در دانشگاه کیل تدریس کرده است. رویکرد آموزشی ، توضیحات دقیق ، تعداد زیادی از چهره های گویا ، خلاصه ای از مبانی در پایان هر فصل و مجموعه ای از مشکلات با راه حل های دقیق را با هم ترکیب می کند.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.