Sepanta Laser Spadan

Sepanta Laser Spadan

شرکت سپنتا لیزر اسپادان سهامی خاص
Sepanta Laser Spadan

Sepanta Laser Spadan

شرکت سپنتا لیزر اسپادان سهامی خاص

زیست شناسی پزشکی

زیست شناسی پزشکی رشته ای از زیست شناسی است که در پزشکی ، مراقبت های بهداشتی و تشخیص آزمایشگاهی کاربردهای عملی دارد. این شامل بسیاری از داروها علم و عمل ایجاد تشخیص ، پیش آگهی ، درمان و پیشگیری از بیماری است. پزشکی شامل انواع اقدامات مراقبت های بهداشتی است که برای حفظ و بازیابی سلامتی با پیشگیری و درمان بیماری ایجاد شده است. رشته ها و حوزه های تخصصی ویکی پدیا [زیست پزشکی | پزشکی پزشکی] که به طور معمول حاوی پیشوند "زیست" هستند مانند:

  

بیولوژی مولکولی ، بیوشیمی ، بیوفیزیک ، بیوتکنولوژی ، زیست سلولی ، جنین شناسی ،

نانوبیوتکنولوژی ، مهندسی بیولوژیک ، زیست شناسی پزشکی آزمایشگاهی ،

سیتوژنتیک ، ژنتیک ، ژن درمانی ،

بیوانفورماتیک ، آمار زیستی ، زیست شناسی سیستم ها ،

میکروبیولوژی ، ویروس شناسی ، انگلی ،

فیزیولوژی ، آسیب شناسی ،

سم شناسی و بسیاری دیگر که به طور کلی مربوط به علوم زندگی است که در پزشکی اعمال می شود.

بیولوژی پزشکی سنگ بنای مراقبت های بهداشتی مدرن و تشخیص آزمایشگاهی است. این مورد طیف وسیعی از رویکردهای علمی و فناوری را در بر می گیرد: از تشخیص آزمایشگاهی تا لقاح آزمایشگاهی ،  از مکانیسم های مولکولی فیبروز کیستیک تا پویایی جمعیت HIV ، از درک فعل و انفعالات مولکولی برای مطالعه سرطان زایی ،  از یک چند شکلی تک نوکلئوتیدی (SNP) تا ژن درمانی.


زیست شناسی پزشکی مبتنی بر زیست شناسی مولکولی ، تمام مسائل توسعه پزشکی مولکولی را به روابط ساختاری و عملکردی مقیاس بزرگ ژنوم انسانی ، رونوشت ، پروتئوم و متابولوم با دیدگاه خاص ابداع فن آوری های جدید برای پیش بینی ، تشخیص و درمان ترکیب می کند. .

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.