Sepanta Laser Spadan

Sepanta Laser Spadan

شرکت سپنتا لیزر اسپادان سهامی خاص
Sepanta Laser Spadan

Sepanta Laser Spadan

شرکت سپنتا لیزر اسپادان سهامی خاص

آناتومی چشم

  

آناتومی چشم

بینایی حسی است که بیشترین “یادگیری” را می طلبد و به نظر می رسد چشم از گول خوردن بسیار لذت می برد. جمله قدیمی "شما آنچه را که انتظار دارید ببینید" می بینید اغلب درست است.


ساختارهای خارجی و لوازم جانبی

ساختارهای جانبی چشم شامل عضلات بیرونی چشم ، پلک ها ، ملتحمه و دستگاه اشکی است.


پلک ها قدامی ، چشم ها توسط پلک ها محافظت می شوند ، که به ترتیب در گوشه های داخلی و جانبی چشم ، کمیسور داخلی و جانبی (کانتوس) قرار می گیرند.

مژه ها از مرز هر پلک بیرون زده مژه ها هستند.

غدد تارسال. غدد سباسه اصلاح شده مرتبط با لبه های پلک ، غدد تارس هستند. این غدد ترشح روغنی ایجاد می کنند که چشم را روان می کند. غدد مژگانی ، غدد عرق اصلاح شده ، بین مژه ها قرار دارند.

ملتحمه غشای ظریف ، ملتحمه ، پلک ها را می پوشاند و بخشی از سطح خارجی کره چشم را می پوشاند. با آمیختن با اپیتلیوم قرنیه در لبه قرنیه پایان می یابد.

دستگاه اشکی. دستگاه اشکی شامل غده اشکی و تعدادی مجاری است که ترشحات اشکی را به داخل حفره بینی تخلیه می کند.

غدد اشکی. غدد اشکی در بالای انتهای جانبی هر چشم قرار دارند. آنها به طور مداوم از طریق چندین مجرای کوچک یک محلول نمک (اشک) بر روی سطح قدامی کره چشم آزاد می کنند.

مجاری اشکی. این اشک ها از طریق کره چشم به داخل کانال مجرای اشکی می ریزند ، سپس در کیسه اشکی قرار می گیرند و در آخر به مجرای بینی - سشیم می رسند که به داخل حفره بینی تخلیه می شود.

لیزوزیم ترشحات اشکی همچنین حاوی آنتی بادی و لیزوزیم است ، آنزیمی که باکتری ها را از بین می برد. بنابراین ، سطح چشم را مرطوب و روان می کند و از آن محافظت می کند.

عضله بیرونی چشم. شش عضله خارجی یا خارجی چشم به سطح خارجی چشم متصل هستند. این ماهیچه ها حرکات ناخوشایند چشم ایجاد می کنند و پیگیری یک جسم در حال حرکت را برای چشم امکان پذیر می کنند. اینها رکتوس جانبی ، رکتوس داخلی ، راست راست ، تحت راستای تحتانی ، مورب تحتانی و مورب فوقانی هستند.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.