Sepanta Laser Spadan

Sepanta Laser Spadan

شرکت سپنتا لیزر اسپادان سهامی خاص
Sepanta Laser Spadan

Sepanta Laser Spadan

شرکت سپنتا لیزر اسپادان سهامی خاص

کاربرد پلاسما برای اهداف بهداشتی در پزشکی ، صنعت و بیوتکنولوژی

پلاسمای جوی سرد (CAP) در دمای بین 36 تا 52 درجه سانتی گراد کار می کند. این یک ابزار بسیار کارآمد در تعدادی از موارد بهداشتی و پزشکی است. CAP در برابر میکروارگانیسم ها و ویروس ها موثر است. توسعه مقاومت میکروبی هنوز مشاهده نشده و انتظار نمی رود. برخلاف برخی از مواد ضد عفونی کننده شیمیایی و فرآیندهای استریلیزاسیون ، پلاسمای سرد برای تصفیه مواد حساس به دما بدون باقی مانده سمی مناسب است. CAP از سال 1993 به همراه بخار پراکسید هیدروژن برای عقیم سازی در خدمات بهداشتی و درمانی استفاده می شود. پیشرفتهای جدیدی برای عقیم سازی با اسید پراستیک ، N2 یا Ar-N2 پلاسما ، پلاسمای برانگیخته با مایکروویو و روشهای اتوکلاو جریان پلاسما بخار در حال ظهور است. . راه حل های فنی برای ضد عفونی دستگاه های پزشکی هنوز در حال توسعه است.

  

CAP در جراحی امیدوار کننده است ، به ویژه برای آنتی سپسیس پوست و زخم قبل از عمل. از نظر توانایی نفوذ به مجاری دفع غدد چربی و فولیکول های مو از داروهای ضد عفونی کننده شیمیایی پیشی می گیرد. در ایمپلنتولوژی ، CAP سطح ایمپلنت های آلوپلاستیک را تغییر می دهد و به سلول های بدن برتری بیشتری نسبت به استعمار باکتری ها می بخشد.


صنایع غذایی از CAP برای آلوده سازی محصولات خام ، ادویه ها و مواد غذایی و همچنین سطوح و بسته بندی های مورد استفاده در تولید مواد غذایی و غیرفعال سازی مواد آلرژی زا و سموم استفاده می کند. CAP رشد سلول ها و بافت را تحریک می کند ، که علاوه بر افزایش عملکرد گیاهان زراعی ، ارزش غذایی آنها را نیز افزایش می دهد.


انواع آبهای آلوده را می توان با استفاده از CAP برای تولید عوامل ضد میکروبی (اصطلاحاً داروخانه پلاسما) تصفیه و تخریب شیمیایی کرد. پس از درمان CAP ، پالایش زیستی و باروری خاک بهبود می یابد. تغییرات ناشی از CAP در متابولیسم میکروبی می تواند برای فرایندهای تخریب بیولوژیکی استفاده شود.


در تصفیه هوا ، CAP نوکساها و همچنین بوها ، مواد حساسیت زا و میکروارگانیسم ها را غیرفعال می کند.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.