Sepanta Laser Spadan

Sepanta Laser Spadan

شرکت سپنتا لیزر اسپادان سهامی خاص
Sepanta Laser Spadan

Sepanta Laser Spadan

شرکت سپنتا لیزر اسپادان سهامی خاص

منبع جت پلاسمای آرگون اتمسفر سرد و کاربرد آن برای غیر فعال سازی باکتریایی

بررسی خصوصیات فرایندهای تخلیه گاز با هدف تعیین امکان کاربرد آنها برای ضدعفونی کردن و ضد عفونی کردن در محافظت از مواد صنعتی ، تجهیزات و الکترونیک از آسیب بیولوژیکی و خوردگی ناشی از میکروب شناسی در حال حاضر از اهمیت حیاتی برخوردار شده است . درمان پلاسمایی بافتهای زنده اثر درمانی مطلوبی را در عقیم سازی و توقف خونریزی ، کنترل خونریزی و بهبود برخی از بیماریهای پوستی ایجاد می کند . این روند در سالهای اخیر به دلیل افزایش نیاز بشر به فن آوری های جدید ضدعفونی کننده و ضد عفونی کننده با بازدهی بالا که به دمای بالا احتیاج ندارند ، از نظر کارایی ساده هستند و با اثربخشی و قابلیت اطمینان بالایی از اهمیت ویژه ای برخوردار هستند.

  

در میان فن آوری های پلاسما ، تجزیه و تحلیل تخلیه های تولید کننده پلاسمای غیرتعادل دمای پایین (سرد) تحت فشار جو از اهمیت ویژه ای برخوردار است . انواع مختلف تخلیه گازها که می توانند به عنوان منبع پلاسمای عدم تعادل در دمای پایین عمل کنند شامل تخلیه خزنده ، تاج ، سد و تخلیه های پالسی تحت فشار جوی است. علی رغم تعداد زیادی از نشریات (به عنوان مثال ،  را ببینید) اختصاص داده شده به تجزیه و تحلیل ویژگی های مختلف تخلیه ها و اثربخشی اثبات شده بالا در استفاده از تخلیه ها برای اهداف زیست پزشکی در مقیاس آزمایشگاهی ، درمان با پلاسمای سرد تحت فشار جوی با هدف غیرفعال سازی میکروارگانیسم ها کاربرد گسترده ای پیدا نکرده است. این امر در درجه اول به این دلیل است که منابع پلاسمای سرد به تجهیزات پیچیده فنی و با بازده اقتصادی پایین نیاز دارند. دوم ، تخلیه های فشار جو برای تصفیه اشیا objects بیولوژیکی به ولتاژهای بالا (40-40 کیلوولت) نیاز دارند ، که برای اطمینان از آن باید سطح ایمنی بالایی داشته باشید. به همین دلیل ، انتخاب پارامترهای ترشحاتی که برای آنها عملکرد ایمن و مخرب تضمین می شود ، یکی از اصلی ترین مشکلات جسمی در پزشکی پلاسما است. قطر اکثر جت های پلاسما چند میلی متر است. بر اساس تخلیه جرقه کم جریان در آرگون در فشار اتمسفر ، می توان جتهای پلاسمائی به اندازه کافی همگن با قطر بزرگ را دریافت کرد که بعنوان چشم انداز وجود دارد ، به عنوان مثال ، در پزشکی برای درمان زخمهای گسترده .


در کار حاضر ، سه گونه نماینده گروه های مختلف میکروبی به منظور ارزیابی کارایی غیرفعال سازی جت پلاسمای فشار اتمسفر سرد تحت درمان قرار گرفتند. باکتریهای گرم مثبت دارای دیواره های سلول ضخیمی هستند که توسط چندین لایه پپتیدو گلیکان تشکیل شده است. متفاوت از باکتریهای گرم منفی ، غشا outer خارجی باکتری وجود ندارد. باکتریهای گرم منفی دارای ساختار واضح لایه ای با سه بخش اصلی هستند: غشا outer خارجی ، دیواره سلول پپتیدو گلیکان و غشا inner داخلی. غشای خارجی نقش مهمی در محافظت از سلول در برابر مولکول های سمی و ایجاد یک لایه تثبیت کننده اضافی در اطراف سلول دارد . قارچ ها سلول های یوکاریوتی هستند و دیواره سلولی آنها با پروکاریوتیک ها (باکتری ها) کاملاً متفاوت است. دیواره سلولهای قارچی بسیار ضخیم است و توسط لایه های سخت و ناخوشایند پلی ساکارید مانند کیتین تشکیل شده است. وظیفه تأمین مقاومت ساختاری دیواره سلولهای قارچ را دارد و باعث مقاومت بیشتر آنها در برابر عوامل مضر خارج سلولی می شود . با توجه به این تفاوتهای ساختاری قابل توجه میکروارگانیسمهای منتخب ، انتظار می رود که پاسخهای مختلفی به درمان پلاسما رخ دهد. در اینجا ، باکتری های گرم مثبت Bacillus subtilis 534 و Bacillus cereus IP 5832 ، باکتری گرم منفی اشرشیا کلی M17 و قارچ Saccharomyces cerevisiae روی ظرف استاندارد Petri پر از محیط کشت و سپس در معرض پلاسما قرار گرفتند. اثر فاصله بین ستون پلاسما و سطح آگار نیز بررسی شد.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.