Sepanta Laser Spadan

Sepanta Laser Spadan

شرکت سپنتا لیزر اسپادان سهامی خاص
Sepanta Laser Spadan

Sepanta Laser Spadan

شرکت سپنتا لیزر اسپادان سهامی خاص

لیزر در دندانپزشکی ایمپلنت

چکیده

هر دو اصطلاح لیزر و ایمپلنتولوژی دندان انقلابی در مفهوم دندانپزشکی ایجاد کرده اند و به عنوان یک گزینه درمانی اثبات شده در نظر گرفته می شوند. کاشت و لیزر دندان در سراسر جهان انجام می شود. لیزرها کاربردهای مختلف خود را در دندانپزشکی ایجاد کرده اند و همچنین نقش بالقوه ای در ایمپلنتولوژی دندان دارند. گسترش همزمان لیزر و کاشت دندان یک نتیجه قابل پیش بینی دارد. لیزرهای بافت سخت و نرم هر دو از کاشت دندان قبل از جراحی و مراحل مختلف کاشت ایمپلنتولوژی دندان استفاده می کنند.  

مکانیسم کار لیزر از طریق انتشار تحریک شده است. با هدف قرار دادن بافت بیولوژیکی ، آنها در بافتهای اطراف منعکس ، جذب و یا پراکنده می شوند ، در نتیجه آلودگی باکتریایی جذب شده توسط ایمپلنت ها و بافت های اطراف را کاهش می دهند و یا ممکن است اثر افزایش دمای بافت را در جایی که لیزر توسط ایمپلنت بازتاب می شود ، داشته باشند. . لیزرهایی که معمولاً مورد استفاده قرار می گیرند لیزرهای حالت جامد ، Nd: YAG ، Nd: YAP ، Er: YAG ، Er ، Cr: YSGG ، لیزرهای دیود نیمه هادی و لیزرهای گازی مانند لیزرهای CO2 هستند. این لیزرها خاصیت انعقادی بسیار خوبی از خود نشان داده اند.

در مقایسه با روش های سنتی ، لیزرها ملایم ، کمتر تهاجمی و درد کمتری دارند. خصوصیات آنها بر اساس واکنش متفاوتی که در سطح کاشت ایجاد می کنند ، مهم است. بنابراین ، دانش و درک کاملی برای مکانیسم عملکرد لیزر در ایمپلنتولوژی لازم است.

این فصل در یک نگاه انواع مختلف لیزر و کاربردهای مختلف آن را در مراحل مختلف کاشت دندان برجسته می کند.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.