Sepanta Laser Spadan

Sepanta Laser Spadan

شرکت سپنتا لیزر اسپادان سهامی خاص
Sepanta Laser Spadan

Sepanta Laser Spadan

شرکت سپنتا لیزر اسپادان سهامی خاص

توموگرافی انسجام نوری

فعالیت گسترده توسعه باعث رشد بازار OCT می شود.


اولین تصویرگر توموگرافی انسجام نوری تجاری (OCT) در سال 1992 توسط Advanced Ophthalmic Devices (اکنون متعلق به Zeiss Meditec است) به چشم پزشکی معرفی شد. از آن زمان ، بازار سیستم های OCT با سرعتی چشمگیر و سالانه حدود 45٪ رشد کرده است.

  

این بخش از بازار بیوفوتونیک شکوفا شده است زیرا OCT امکان تصویربرداری از سطح نیمه شفاف یا مات مانند بافت انسان را در زمان واقعی با وضوح میکرون و بدون استفاده از اشعه یونیزان فراهم می کند.


به گزارش OCT News ، در نتیجه ، فروش جهانی سال گذشته همه سیستم های OCT از 400 میلیون دلار فراتر رفت و اکنون بازار بیش از 36 شرکت سیستم های OCT را پشتیبانی می کند.


رشد سریع بازار احتمالاً با گسترده تر شدن پذیرش بالینی OCT برای تصویربرداری پزشکی و ظهور برنامه های OCT غیر پزشکی در مناطقی مانند ارزیابی و امنیت غیر مخرب ادامه خواهد یافت. در حقیقت OCT تاکنون فقط برای دو تخصص پزشکی - چشم پزشکی و قلب - با موفقیت تجاری شده است ، بنابراین فضای کافی برای رشد دارد!


در عین حال ، فعالیت گسترده توسعه منجر به پیشرفت های فنی می شود که سودمندی OCT را افزایش می دهد و به رشد بازار دامن می زند. تحولات اخیر OCT دامنه وسیعی دارد و شامل منابع نوری جدیدی است که می توانند دامنه تصویربرداری ، روشهای ابتکاری تحویل کاوشگر و ترکیب OCT با سایر روشهای تصویربرداری را گسترش دهند.


حتی Google Glass آینده نگرانه به عنوان یک جز پتانسیل بالقوه از یک سیستم OCT ظهور کرده است.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.