Sepanta Laser Spadan

Sepanta Laser Spadan

شرکت سپنتا لیزر اسپادان سهامی خاص
Sepanta Laser Spadan

Sepanta Laser Spadan

شرکت سپنتا لیزر اسپادان سهامی خاص

توموگرافی

توموگرافی تصویربرداری توسط بخش ها یا بخش بندی ها است. روشهای اصلی این چنینی در تصویربرداری پزشکی عبارتند از:


توموگرافی اشعه ایکس (CT) ، یا اسکن توموگرافی محوری محوری (CAT) ، یک روش توموگرافی مارپیچ (آخرین نسل) است که به طور سنتی یک تصویر دو بعدی از ساختارها در یک قسمت نازک از بدن تولید می کند. در CT ، پرتوی اشعه X به دور جسمی که مورد بررسی قرار می گیرد می چرخد ​​و پس از نفوذ از چند زاویه به جسم توسط آشکارسازهای حساس تابش گرفته می شود.   سپس یک رایانه اطلاعات دریافت شده از ردیاب های اسکنر را تجزیه و تحلیل کرده و با استفاده از اصول ریاضیاتی که در تبدیل رادون ارائه شده است ، از جسم و محتویات آن تصویری دقیق می سازد. بار دوز تابش یونیزه بیشتر از رادیوگرافی فرافکنی است. برای جلوگیری از اثرات سلامتی ، باید اسکن های مکرر محدود شود. CT بر اساس همان اصول پیش بینی اشعه ایکس استوار است اما در این حالت ، بیمار در یک حلقه اطراف ردیاب های محصور با 500-1000 ردیاب اسکناس قرار دارد (هندسه نسل چهارم اسکنر CT-X). قبلاً در اسکنرهای نسل قدیم ، پرتو X-Ray توسط منبع ترجمه و آشکارساز جفت می شد. توموگرافی رایانه ای تقریباً بطور کامل جایگزین توموگرافی صفحه کانونی در تصویربرداری توموگرافی اشعه ایکس شده است.

توموگرافی انتشار پوزیترون (PET) همچنین همراه با توموگرافی کامپیوتری ، PET-CT و تصویربرداری تشدید مغناطیسی PET-MRI استفاده می شود.

تصویربرداری تشدید مغناطیسی (MRI) معمولاً تصاویر توموگرافی از سطح مقطع بدن را تولید می کند. (به بخش جداگانه MRI در این مقاله مراجعه کنید.)

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.