Sepanta Laser Spadan

Sepanta Laser Spadan

شرکت سپنتا لیزر اسپادان سهامی خاص
Sepanta Laser Spadan

Sepanta Laser Spadan

شرکت سپنتا لیزر اسپادان سهامی خاص

ساختار و عملکرد قلب

ساختار و عملکرد قلب
عملکرد و مکان قلب

وظیفه قلب پمپاژ خون در اطراف بدن است. قلب در بین دو ریه قرار دارد. در وسط سینه قرار دارد.
ساختار قلب  
قلب ماهیچه ای به اندازه مشت است و تقریباً به شکل مخروطی است. طول آن حدود 12 سانتی متر ، عرض وسیع آن 9 سانتی متر و ضخامت آن حدود 6 سانتی متر است. پریکارد یک پوشش الیافی است که در اطراف قلب می پیچد. قلب را در جای خود نگه می دارد اما اجازه می دهد تا هنگام ضربان حرکت کند. دیواره قلب خود از نوع خاصی از عضله به نام عضله قلب تشکیل شده است.
اتاق های قلب
قلب دو طرف دارد ، سمت راست و سمت چپ. قلب چهار اتاق دارد. سمت چپ و راست هر کدام دارای دو محفظه هستند ، یک محفظه بالایی و یک محفظه پایین. دو اتاق بالا به دهلیز چپ و راست معروف هستند (واحد: دهلیز). دهلیزها از منابع مختلف خون دریافت می کنند. دهلیز چپ خون را از ریه ها و دهلیز راست خون را از بقیه بدن دریافت می کند. دو اتاق زیرین به بطن چپ و راست معروف هستند. بطن ها خون را به قسمت های مختلف بدن منتقل می کنند. بطن راست خون را به ریه ها پمپ می کند در حالی که بطن چپ خون را به بقیه بدن منتقل می کند. بطن ها دیواره های بسیار ضخیم تری نسبت به دهلیزها دارند که به آنها امکان می دهد با پمپاژ خون به کل بدن کار بیشتری انجام دهند.
رگ های خونی
عروق خون لوله هایی هستند که خون را حمل می کنند. وریدها رگهای خونی هستند که خون را از بدن به قلب منتقل می کنند. سرخرگ ها رگ های خونی هستند که خون را از قلب به بدن منتقل می کنند. همچنین رگهای خونی میکروسکوپی وجود دارد که شریان ها و رگ ها را به یکدیگر متصل می کند و مویرگ نامیده می شوند. چند رگ اصلی وجود دارد که به اتاق های مختلف قلب متصل می شوند. آئورت بزرگترین سرخرگ در بدن ما است. بطن چپ خون را به آئورت پمپ می کند و سپس آن را از طریق شریان های کوچکتر به بقیه بدن می رساند. تنه ریوی شریانی بزرگ است که بطن راست به آن پمپ می کند. به عروق ریوی تقسیم می شود که خون را به ریه ها می رساند. رگهای ریوی خون را از ریه ها به دهلیز چپ می برند. تمام رگهای دیگر بدن ما به ورید اجوف تحتانی (IVC) یا ورید اجوف فوقانی (SVC) تخلیه می شوند. سپس این دو رگ بزرگ خون را از بقیه بدن به دهلیز راست می برند.
شیرآلات
دریچه ها نوارهای فیبری بافتی هستند که بین اتاق های قلب و رگ های خونی یافت می شوند. آنها بیشتر مانند دروازه هایی هستند که از جریان خون در مسیر اشتباه جلوگیری می کنند. آنها در تعدادی از مکان ها یافت می شوند. دریچه های بین دهلیز و بطن ها به عنوان دریچه های دهلیزی بطنی راست و چپ شناخته می شوند ، در غیر این صورت به ترتیب دریچه های سه سر و میترال شناخته می شوند. دریچه های بین بطن ها و شریان های بزرگ به عنوان دریچه های نیمه ماهر شناخته می شوند. دریچه آئورت در قاعده آئورت یافت می شود ، در حالی که دریچه ریوی قاعده تنه ریوی پیدا می شود. همچنین دریچه های بسیاری در رگ های بدن وجود دارد. با این حال ، هیچ دریچه ای به غیر از آئورت و تنه ریوی در هیچ شریان دیگر یافت نمی شود.
سیستم قلب و عروق چیست؟
سیستم قلب و عروق به قلب ، رگهای خونی و خون اشاره دارد. خون حاوی اکسیژن و سایر مواد مغذی است که بدن شما برای زنده ماندن به آنها احتیاج دارد. بدن این مواد مغذی ضروری را از خون می گیرد. در همان زمان ، بدن مواد زائد مانند دی اکسید کربن را به داخل خون می ریزد ، بنابراین می توان آنها را از بین برد. بنابراین عملکرد اصلی سیستم قلبی عروقی حفظ جریان خون در تمام قسمتهای بدن برای زنده ماندن آن است. وریدها خون مصرف شده را از بدن به قلب برمی گردانند. خون در رگها اکسیژن کم (همانطور که توسط بدن خارج شده است) و دی اکسید کربن زیاد است (زیرا بدن دوباره آن را در خون تخلیه کرده است). همه وریدها به داخل ورید اجوف تحتانی و تحتانی تخلیه می شوند و سپس به دهلیز راست تخلیه می شوند. دهلیز راست خون را به بطن راست پمپ می کند. سپس بطن راست خون را به تنه ریوی ، از طریق شریان های ریوی و به داخل ریه ها پمپ می کند. در ریه ها خون اکسیژن مورد نیاز بدن را می گیرد و از دی اکسید کربن که نفس می کشیم خلاص می شود. خون غنی از اکسیژن می شود که بدن می تواند از آن استفاده کند. از ریه ها ، خون به دهلیز چپ تخلیه می شود و سپس به بطن چپ پمپ می شود. بطن چپ سپس این خون غنی از اکسیژن را به آئورت پمپ می کند و سپس آن را از طریق عروق دیگر به بقیه بدن توزیع می کند. سرخرگهای اصلی که از آئورت منشعب شده و خون را به قسمتهای خاصی از بدن می برند عبارتند از:

عروق کاروتید ، که خون را به گردن و سر می برند
عروق کرونر ، که خونرسانی به قلب را تأمین می کنند
سرخرگ کبدی ، که با شاخه های رفتن به معده خون را به کبد می برد
شریان مزانتریک ، که خون را به روده می برد
شریان های کلیه ، که خون را به کلیه ها می رساند
سرخرگ های ران ، که خون را به پاها می رسانند

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.