Sepanta Laser Spadan

Sepanta Laser Spadan

شرکت سپنتا لیزر اسپادان سهامی خاص
Sepanta Laser Spadan

Sepanta Laser Spadan

شرکت سپنتا لیزر اسپادان سهامی خاص

قلب و عروق یک تخصص پزشکی

قلب و عروق چیست؟


قلب و عروق یک تخصص پزشکی و شاخه ای از پزشکی داخلی است که مربوط به اختلالات قلب است. این روش با تشخیص و درمان بیماری هایی مانند نقص مادرزادی قلب ، بیماری عروق کرونر ، الکتروفیزیولوژی ، نارسایی قلب و بیماری دریچه ای قلب سروکار دارد. فوق تخصص های قلب و عروق شامل الکتروفیزیولوژی قلب ، اکوکاردیوگرافی ، قلب و عروق مداخله ای و قلب و عروق هسته ای است.

  

سیستم قلبی عروقی


عملکرد اساسی سیستم قلبی عروقی شامل نحوه پردازش اکسیژن و مواد مغذی در قلب توسط قلب است که به آن گردش خون کرونر گفته می شود. سیستم گردش خون از عروق کرونر و رگهای کرونر تشکیل شده است.


طیف وسیعی از اختلالات در سیستم قلبی عروقی وجود دارد که تحت بخش قلب و عروق درمان و بررسی می شوند. در این میان سندرم حاد کرونر وجود دارد که دامنه وسیعی از علائم سکته قلبی را در بر می گیرد. آنژین پکتوریس ، تصلب شرایین ، بیماری کرونر قلب و تنگی مجدد از دیگر اختلالات شایع هستند. دسته گسترده ای از اختلالات در زمینه قلب و عروق شامل ایست قلبی است. اختلالات میوکارد یا عضله قلب که شامل انواع کاردیومیوپاتی است. اختلالات پریکارد ، یا پوشش خارجی قلب ، که شامل انواع پریکاردیت است. اختلالات دریچه های قلب ، از جمله دریچه آئورت ، دریچه میترال ، دریچه ریوی و دریچه سه تایی ؛ نقص مادرزادی قلب ، که از نقص دیواره دهلیزی تا نقص دیواره بطنی است. بیماری های رگ های خونی یا بیماری های عروقی که شامل آنوریسم ، ترومبوز ورید عمقی ، واریس ، واسکولیت و بیماری های عروق دیگر است.


از دستگاه های مختلفی در قلب و عروق استفاده می شود ، از جمله انواع مختلف بالون و دفیبریلاتور ، ضربان ساز قلب و استتوسکوپ. قلب های مصنوعی در زمینه قلب و عروق نیز مورد استفاده و مطالعه قرار می گیرند.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.