Sepanta Laser Spadan

Sepanta Laser Spadan

شرکت سپنتا لیزر اسپادان سهامی خاص
Sepanta Laser Spadan

Sepanta Laser Spadan

شرکت سپنتا لیزر اسپادان سهامی خاص

جزوه لیزر پزشکی

طیف متنوعی از کاربردهای جراحی وجود دارد که از لیزرها در اتاق عمل استفاده می کند. از جراحی عمومی گرفته تا تخصص های جراحی ، جراحان از لیزر برای برش ، انعقاد و از بین بردن بافت استفاده می کنند. بسته به نوع لیزر ، طول موج و سیستم تحویل ، لیزرها اغلب به دلیل نتایج بهتر در ترمیم زخم ، جایگزین ابزارهای معمول جراحی می شوند.
  
لیزرها برای کاربردهای جراحی در حالت تماسی یا غیر تماسی استفاده می شوند. در حالت اول ، اشعه لیزر نوک جراحی مخصوص طراحی شده را گرم می کند ، که به نوبه خود ، برای برش بافت از طریق انتقال حرارتی استفاده می شود. لیزرهای دیود برای این روش عملکرد مناسب هستند. روش دیگر ، در حالت غیر تماسی ، طول موج منبع لیزر برای استفاده از محتوای بالای آب در بیشتر بافت های نرم انتخاب شده است. لیزرهای فیبر دوبی شده با اربیوم ، لیزرهای فیبر دوپ شده با تولیوم و لیزرهای ترکیبی Mid-IR مناسب بودن خود را برای این روش عملکرد نشان داده اند.

جراحی قلب و عروق
عروق مجدد از طریق میوکارد (TMR) یک روش جراحی برای درمان آنژین (درد قفسه سینه) است. TMR از لیزر برای ایجاد کانال هایی در عضله قلب و بازیابی جریان خون استفاده می کند. سهولت استفاده از سیستم تحویل لیزر فیبر Ho: YAG به جراح اجازه می دهد تا روش را از طریق کاتتر انجام دهد.

اورولوژی
هیپرپلازی خوش خیم پروستات یک بیماری اورولوژی است که در اثر بزرگ شدن غده پروستات ایجاد می شود. جراحان از لیزر برای از بین بردن بافت پروستات و بهبود جریان در مجرای ادرار استفاده می کنند. لیزر فیبر Thulium IPG نتایج مثبتی را برای این کاربرد نشان داده است.

 لیزر در جراحی و پزشکی
یکی دیگر از کاربردهای گسترده اورولوژی ، لیتوتریپسی است. هو: لیزر YAG به طور عملی استاندارد مراقبت از این روش است ، در حالی که در حال حاضر پتانسیل لیزر فیبر تولیوم QCW در حال بررسی است.
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.