Sepanta Laser Spadan

Sepanta Laser Spadan

شرکت سپنتا لیزر اسپادان سهامی خاص
Sepanta Laser Spadan

Sepanta Laser Spadan

شرکت سپنتا لیزر اسپادان سهامی خاص

فناوری جدید لیزر برای درمان دقیق تر سرطان

تیم تام کووان کوچکتر از این فکر می کنند ، اما تأثیر زیادی دارند. شتاب دهنده های ذرات یک ابزار تحقیقاتی مهم در زرادخانه یک فیزیکدان با انرژی بالا هستند ، اما فضای زیادی را اشغال می کنند - مایل ها و مایل ها از آن. اما در دانشگاه نوادا ، رینو ، کوچکتر بهتر است.

Cowan ، مدیر تسهیلات نوادا Terawatt در دانشگاه و شرکای تحقیقاتی وی پرتوی پروتون تولید کرده اند که کیفیت 100 برابر بیشتر از هر نوع شتاب دهنده ذرات معمولی دارد و روی یک میز قرار می گیرد.

  

تابش اشعه با یونهای کربنی شتابدار می تواند تومور را مشخص کند و بدون از بین بردن بافت اطراف ، آن را از بین ببرد و درمان برخی سرطان ها مانند سر ناحیه سر را که قبلاً قابل درمان نبودند ، ممکن سازد.


کاوان گفت ، کاهش اندازه و درنهایت هزینه و بهبود کیفیت پرتو یون می تواند دسترسی گسترده تری به تحقیقات اساسی و همچنین برنامه هایی مانند درمان سرطان پرتو یون را فراهم کند.


وی افزود: "این می تواند به درمان های ارزان تر و آسان تر در دسترس بودن سرطان پرتوی یون منجر شود ، که نشان داده شده است در درمان سرطان بسیار دقیق تر از درمان های معمول است."


کووان و تیم وی با استفاده از لیزرهای فوق العاده شدید و پالس کوتاه برای تاباندن فویل های نازک فلزی ، پرتویی از پروتون ها و یون ها را با جریان بالا تولید کرده اند.


کاوان در 18 آوریل در جلسه انجمن فیزیکی آمریکا در تامپا ، فلوریدا به حاضران گفت: "در اصل ، این می تواند تقریباً 30 فوت شتاب دهنده های فرکانس رادیویی معمولی را جایگزین کند." ) تاسیسات لیزر در Ecole Polytechnique در نزدیکی پاریس ، فرانسه و در آزمایشگاه ملی Los Alamos ، NM ، با استفاده از لیزر Trident.


Cowan تیمی تقریباً 65 نفره را در تسهیلات Nevada Terawatt هدایت می کند که دارای 2 تریلیون وات Z-pinch است. تیم Terawatt در حال گردآوری Z-pinch با لیزر پتاوات در مقیاس یک دهم برای ایجاد تنها امکانات در جهان با این ظرفیت است. این مرکز همچنین دارای توانایی های نظریه داخلی و شبیه سازی داخلی است که توسط یک رایانه خوشه ای 48 گره پشتیبانی می شود.


مناطق تحقیقاتی در تسهیلات Terawatt شامل فیزیک آرایه سیم ، مطالعات آزمایشگاهی اخترفیزیک ، فرآیندهای دینامیکی در علوم مواد ، مواد جامد و پلاسمای فوق العاده مغناطیسی ، نور پس زمینه پیشرفته ، فعل و انفعالات جامد لیزر پلاسما و لیزر ، شتاب پلاسمای لیزر و اشعه ایکس فوق سریع است منابع


تیم تئوری تسهیلات Terawatt همچنین در حال توسعه شبیه سازی هایی برای پشتیبانی از آزمایشاتی است که شامل آزمایشگاه های وزارت انرژی لارنس لیورمور ، لس آلاموس و Sandia National است. لولی موسسه مهندسی لیزر در دانشگاه اوزاکا در ژاپن ؛ و موسسه Max Born و Gesellschaft fuer Schwerionenforschung در آلمان.


بودجه تحقیقاتی در این مرکز از سال 2001 تقریباً سه برابر شده و به 8.5 میلیون دلار رسیده است. مقالاتی که در نشریات معتبر برتر مانند Nature ، Physical Review Letters ، Physical Review Letters ، Physical Review و Physics of Plasmas و همچنین مقالات داوری کنفرانس منتشر شده است ، طی چهار سال تقریباً شش برابر رشد کرده و در سال 2004 به 46 مقاله رسیده است.


کوآن در آوریل 2003 به بخش فیزیک نوادا پیوست. وی کار خود را در مقطع کارشناسی در انستیتوی فناوری کالیفرنیا ، پاسادنا و تحصیلات تکمیلی خود را در دانشگاه ییل به پایان رساند. وی 13 سال در آزمایشگاه ملی لارنس لیورمور و دو سال در جنرال اتمی در سن دیگو قبل از پیوستن به دانشگاه به سر برد.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.