Sepanta Laser Spadan

Sepanta Laser Spadan

شرکت سپنتا لیزر اسپادان سهامی خاص
Sepanta Laser Spadan

Sepanta Laser Spadan

شرکت سپنتا لیزر اسپادان سهامی خاص

پزشکی با شکوفه ساتری

آنکولوژی


اسکن PET با استفاده از ردیونوکلئید ردیاب فلورین -18 (که به عنوان FDG شناخته می شود) استفاده می شود زیرا سلولهای استفاده کننده از گلوکز این مولکول را بالا می برند و تصاویر نشان می دهد که متابولیسم گلوکز غیر طبیعی است. مولکول FDG در داخل سلول گیر کرده و آن را گرفته تا زمانی که کاملاً پوسیده شود ، بنابراین نیمه عمر نسبتاً کوتاه مهم است. استفاده از FDG در اسکن PET آنکولوژی اکثر تمام اسکن PET را در عمل کنونی تشکیل می دهد.

  

اسکن PET به ویژه در تشخیص سرطان بسیار مثر است زیرا فعالیت گلوکز تزریق شده خصوصاً فعال است و به راحتی در تصاویر تولید شده ردیابی می شود.


در چند لیست موثر اسکن PET در تشخیص سرطان ذکر شده است:


تشخیص سریع و فوری: اسکنرهای PET به طور موثری تصاویری از فعالیت فوری گلوکز تولید می کنند و رشد تومور را به دلیل شکل فعال قابل توجهی که دارد ، با دقت تفکیک می کند ، همانطور که در تصاویر با وضوح بالاتر نشان داده شده است. با این حال ، یک اسکن PET از کل بدن تصویر می گیرد ، بنابراین اگر ابتدا فعالیت رشد تومور ثانویه را جلب کند ، این می تواند درمانی را که بیمار تحت آن قرار خواهد گرفت تغییر دهد.

مراحل سرطان: PET در تعیین میزان کامل بیماری بخصوص در لنفوم ، ملانوم بدخیم ، سرطان پستان ، ریه ، روده بزرگ و دهانه رحم بسیار حساس است. تأیید بیماری متاستاتیک به پزشک و بیمار اجازه می دهد تا با دقت بیشتری تصمیم بگیرند که چگونه برای درمان یک بیمار خاص اقدام کنند.

بررسی عود: اسکن PET یکی از دقیق ترین اقدامات در افتراق عود تومور است. این روش خاص با توانایی اسکن بیمار بدون خطر پرتوی بیش از حد ، امکان ایجاد یک برنامه درمانی را فراهم می کند که برای بیمار مطلوب تر باشد ، در حالی که تمام داده های عملکرد مواد شیمیایی ردیاب را نیز در بر می گیرد.

اثربخشی شیمی درمانی: سطح متابولیسم تومور در اسکن PET قبل و بعد از چرخه شیمی درمانی مقایسه می شود. یک درمان شیمی درمانی موفق با استفاده از اسکن PET با مقایسه تصاویر قبل و بعد از درمان و توجه به اینکه آیا تغییرات قابل توجهی در فعالیت گلوکز در بدن وجود دارد ، قابل مشاهده است.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.