Sepanta Laser Spadan

Sepanta Laser Spadan

شرکت سپنتا لیزر اسپادان سهامی خاص
Sepanta Laser Spadan

Sepanta Laser Spadan

شرکت سپنتا لیزر اسپادان سهامی خاص

پیوند عروق کرونر (CABG)

  

پیوند عروق کرونر (CABG) یک عمل جراحی است که برای دور زدن عروق کرونر (قلب) مسدود شده (قلب) برای بازگرداندن جریان خون طبیعی به عضله قلب انجام می شود.


در CABG ، پزشکان از رگهای خونی سالم بدن در قسمت دیگری از بدن مانند رگهای پا یا عروق پستانی داخلی (پستان) استفاده می کنند و اطراف قسمت مسدود شده شریان مسدود شده را می دوزند. این یک مسیر جایگزین برای خون غنی از اکسیژن ایجاد می کند تا قسمت مسدود شده شریان کرونر را دور زده و جریان طبیعی خون را به قلب بازگرداند.


انواع پیوند عروق کرونر

پیوند بای پس عروق کرونر (CABG) را می توان به صورت روش پمپ یا خارج از پمپ انجام داد.


جراحی On-pump: شما به دستگاه بای پس قلب و ریه متصل خواهید شد که عملکرد قلب و ریه ها را بر عهده می گیرد. این به جراح اجازه می دهد قلب بی حرکت را عمل کند.


جراحی خارج از پمپ: به جای متوقف کردن قلب به طور کامل ، قسمت هایی از قلب با استفاده از دستگاه های مختلف تثبیت می شوند. این به جراح اجازه می دهد تا در قسمت تثبیت شده عمل را ادامه دهد در حالی که به بقیه قلب اجازه ضرب و شتم و عملکرد طبیعی را می دهد.


پیوند بای پس عروق کرونر با حداقل تهاجم نیز خارج از پمپ انجام می شود. در این روش ، برش های کوچکی ایجاد می شود که امکان قرار دادن وسایل جراحی را فراهم می کند. سپس عملیات با استفاده از یک فید ویدیویی انجام می شود.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.