Sepanta Laser Spadan

Sepanta Laser Spadan

شرکت سپنتا لیزر اسپادان سهامی خاص
Sepanta Laser Spadan

Sepanta Laser Spadan

شرکت سپنتا لیزر اسپادان سهامی خاص

لیزر

6. اصطلاح لیزر ابداع شده است


اهمیت نوآوری یا نقطه عطف لیزر: یک دانشجوی تحصیلات تکمیلی دانشگاه کلمبیا ، گوردون گولد ، اولین کاربرد ضبط شده لیزر را در دفترچه یادداشت خود نوشت. وی همچنین ایده های خود را در مورد ساخت واقعی یکی یادداشت کرد و آینده را برای محضری شدن در یک فروشگاه محلی در برانکس در نظر گرفت.

  

چندی نگذشته که وی دانشگاه را ترک کرده و به شرکت تحقیقاتی خصوصی TRG (گروه تحقیقات فنی) پیوست.


سال کشف / توسعه: 1957


مهندس یا دانشمندان پشت پروژه: گوردون گولد


شرح نقطه عطف: نوت بوک گوردون اولین باری است که از مخفف اختصار لیزر استفاده می شود اما برخی از مفاهیم اساسی برای ساختن آن را نیز ذکر کرده است. این نوت بوک به کانون نبرد 30 ساله دادگاه برای حق ثبت اختراع این فناوری تبدیل خواهد شد.


گولد ایده های خود را با فیزیکدان چارلز تاونز ، که به او توصیه کرد نظرات خود را بنویسد و محضر آن را محضری کند ، مورد بحث قرار داد ، که این کار را انجام داد. گولد تحت تأثیر این احساس قرار گرفت که قبل از اقدام به ثبت اختراع باید الگوی کاری داشته باشد و توسط تاونز و فیزیکدان آرتور شاولو که درخواست مشابهی را ثبت کرده بود مورد ضرب و شتم قرار گرفت ، به این معنی که درخواست نهایی وی رد شد.


Townes و Shawlow در مارس 1960 حق ثبت اختراع ایالات متحده 2،929،922 را دریافت کردند در حالی که آنها در آزمایشگاه های بل برای "Optical MASER" خود کار می کردند. گولد سرانجام در سال 1977 در پرونده خود پیروز شد و اولین حق ثبت اختراع لیزر را دریافت کرد.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.