Sepanta Laser Spadan

Sepanta Laser Spadan

شرکت سپنتا لیزر اسپادان سهامی خاص
Sepanta Laser Spadan

Sepanta Laser Spadan

شرکت سپنتا لیزر اسپادان سهامی خاص

تفاوت بین اپتیک و فوتونیک چیست؟

تفاوت بین اپتیک و فوتونیک چیست؟


اپتیک یک منطقه عمومی از فیزیک است که طیف گسترده ای از موضوعات مربوط به مطالعه نور را پوشش می دهد. اپتیک شامل زیرشاخه هایی مانند اپتیک هندسی ، اپتیک فیزیکی و اپتیک کوانتوم است. فوتونیک زیر مجموعه رشته اپتیک است.

  

اپتیک هندسی ، که گاهی اوقات به عنوان اپتیک کلاسیک نیز شناخته می شود ، در درجه اول مربوط به دستکاری نور با استفاده از دستگاه هایی مانند لنزها ، آینه ها و منشورها است. در اپتیک هندسی ، نور با استفاده از تقریب پرتو مدل می شود. در تقریب پرتوها ، جبهه های موج نور به عنوان مجموعه ای از پرتوهای تقریبی تقسیم می شوند که هر کدام عمود بر جبهه موج نور هستند و جریان انرژی را از طریق سیستم نشان می دهند. کاربرد معمول اپتیک هندسی ، طراحی لنز تصویربرداری برای دوربین است.


اپتیک فیزیکی مطالعه نوری است که در آن طبیعت موج غالب باشد. در اپتیک فیزیکی تقریب اشعه معتبر نیست زیرا اثرات تداخل و پراش باید در نظر گرفته شود. اپتیک فیزیکی شامل تأثیرات ناشی از ذره ذره نور نمی شود. یک کاربرد معمولی اپتیک فیزیکی تولید تصاویر هولوگرافیک است.


اپتیک کوانتوم مطالعه پدیده های نوری است که در آن ذره یا کوانتوم ، طبیعت نور مهم است. اپتیک کوانتوم و فوتونیک ارتباط تنگاتنگی دارند ، اما اپتیک کوانتوم بیشتر نظری است و فوتونیک بیشتر به طراحی کاربردهای عملی مربوط می شود. یک منطقه معمول مطالعه برای اپتیک کوانتوم می تواند مطالعه نظری فیزیک ایجاد نور در محل اتصال p-n درون یک LED باشد.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.