Sepanta Laser Spadan

Sepanta Laser Spadan

شرکت سپنتا لیزر اسپادان سهامی خاص
Sepanta Laser Spadan

Sepanta Laser Spadan

شرکت سپنتا لیزر اسپادان سهامی خاص

چرا فوتونیک امروز برای ما مهم است؟

  

چرا فوتونیک امروز برای ما مهم است؟


ما در آغاز یک انقلاب فوتونیک هستیم. دستگاه های فوتونیک در زندگی روزمره همه گیر شده اند اما اغلب مورد توجه قرار نمی گیرند. منابع نوری مانند LED ها و دیودهای لیزر به برنامه های بی شماری که باید نور ایجاد شود راه یافته اند. این دستگاه ها نسبتاً ارزان ، بسیار سبک و کم حجم بوده و با طول عمر قابل استفاده کاملاً ناهموار هستند. بعلاوه ، این منابع حالت جامد در مقایسه با منابع نوری سنتی بیشتر گرمای کمتری تولید می کنند و به انرژی کمتری نیاز دارند. LED ها به دلیل صرفه جویی قابل توجه انرژی و صرفه جویی در هزینه ، به طور گسترده ای به عنوان یک فناوری منبع جایگزین استفاده می شوند.


فوتونیک فرصتی رو به رشد برای طراحی و ساخت دستگاه ها ، سیستم ها و مدارهای مجتمع برای کاربردها در ارتباطات داده پرسرعت ، سنجش پیشرفته و تصویربرداری است. فناوری های فوتونیک با کاهش مصرف انرژی برای انتقال داده و قابلیت سنجش فوق العاده حساس در چندین حوزه ، بهبود سرعت سفارشاتی را به شما می دهند.


آشکارسازهای مبتنی بر فوتونیک مانند سنسورهای تصویر CMOS (CIS) نحوه عکس گرفتن را تغییر داده اند و فیلم را به عنوان رسانه ای برای گرفتن تصاویر جایگزین کرده اند. کشورهای مستقل مشترک المنافع از نظر کوچک ، ناهموار و سبک بودن از مزایای مشابه منابع جامد برخوردار هستند. یکی از بزرگترین مزایای آن نسبت به فیلم سنتی حساسیت به نور و اندازه جمع و جور آنهاست. این امر به اپتیک های بسیار کوچکتر امکان ایجاد یک تصویر قابل استفاده بر روی آشکارساز را می دهد. این امکان را فراهم کرده است که دوربین های جمع و جور و با کیفیت بالا به همه چیز از تلفن های همراه گرفته تا اتومبیل ها اضافه شوند.


مهندسان فوتونیک با ترکیب منابع و ردیاب ها با سایر ابزارهای دستکاری نور ، دنیای دیجیتال ما را با ارتباطات فیبر نوری ، اسکنرها ، دستگاه های پزشکی ، پیشرفت های کشاورزی و برنامه های کاربردی دیگر متحول کرده اند.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.